LTAptariama kultūrinės miesto funkcijos (KF) problema. Svarstomos įvairios metodologinės prielaidos, modeliuojami KF koncepcijos kontūrai. Nagrinėjami trys šiuolaikinės urbanistikos problematikos aspektai: miesto koncepcijos pokyčiai, „šopingo" fenomenas, atraktyvumo dimensija. Kalbama apie efektyvius urbanistinės struktūros plėtros veiksnius bei strategijas: miestų regeneraciją, kūrybines industrijas, viešosios erdvės architektūrą. Remiantis monadologiniais principais siūloma objekto elementų nomenklatūra, pateikiamos išvados. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Erdvės išplėtimas; Kolektyvinė patirtis; Kultūrinė Funkcija; Kultūrinė miesto funkcija; Kūrybinės industrijos; Miestų regeneracija; Monadologija; Urbanistinė Struktūra; Viešosios erdvės; Collective experience; Creative industries; Cultural Function; Cultural function of the city; Extension of space; Monadology; Public Spaces; Public space; Urban Structure; Urban regeneration.
ENThe problem of city's cultural function is discussed in the paper. Different methodological premises modelling the concept contours are considered. The paper discusses three problematic aspects of contemporary urban design: alternations of the city concept, the shopping phenomenon and the dimension of attraction. Factors and strategies, such as urban regeneration, creative industries and public space architecture, ensuring efficient urban structure development, are analysed. On the basis of the principles of monadology the nomenclature of object elements is proposed, and conclusions are presented. [Text from author]