LTKalbinė kompetencija XXI a. tampa vertybe, sąlygojančia susikalbėjimą tarp tautų, individų, skirtingų kultūrų, tradicijų, ekonominio ir socialinio nevienalytiškumo, atveriančia bendravimo ir bendradarbiavimo galimybes, siekiant bendro tikslo - visuomenės ir žmogaus gerovės. Kelių kalbų kompetencijos įsisavinimo, tobulinimo, išlaikymo arba individualios daugiakalbystės (angl. plurilingualism) tyrimai gali būti realizuojami aplinkoje, kuri užtikrina platų kalbų pasirinkimo spektrą, daugiakalbė kompetencija pripažįstama kaip būtinybė, sudarytos sąlygos plėtoti visuomeninę daugiakalbystę (angl. multilingualism). Straipsnyje analizuojami pagrindinių pastaraisiais metais VDU Užsienio kalbų centro mokslininkų grupės vykdomų daugiakalbystės kompetencijos plėtojimo tyrimų rezultatai trijose srityse: kalbų politikos formavimo ir įgyvendinimo aukštajame moksle, daugiakalbystės kaip kultūrinio fenomeno bei strateginio edukacinio objekto ir daugiakalbės kompetencijos tobulinimo didaktikos inovacijų tyrimai.Tyrimų rezultatai atskleidė kalbų politikos formavimo ir įgyvendinimo aukštojo mokslo institucijose neatitiktį kalbų mokymosi visą gyvenimą bei veiklos pasaulio poreikiams, kelių kalbų kompetencijos įtaką tolesniam individualios daugiakalbystės tobulinimui ir plėtojimui, tarpkultūrinės kompetencijos formavimui, daugiakalbės kompetencijos tobulinimo didaktikos kaitos ir inovacijų integravimo į kalbų mokymo ir mokymosi procesą svarbą. Numatytos gairės tolesnei mokslinei veiklai apibendrinant VDU studentų kalbinės kompetencijos plėtojimo rezultatus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Daugiakalbystės kompetencijos tobulinimas; Individuali daugiakalbystė; Kalbos politika; Kalbų politika; Kompetencija; Tyrimai; Visuomeninė daugiakalbystė; Competence; Higher education; Language policy; Multilingual competence development; Multilingualism; Plurilingualism; Research.
ENArticle presents an overview of the main research findings performed during the last years by the researchers of the scientific VMU cluster "Research into the Development of Plurilingual Competence H-08-09". The major research findings in three areas are presented: formation and implementation of language policy in higher education; investigation of plurilingualism as a cultural phenomenon and strategic educational object, applying research results in practical educational activity, analysing such issues as transfer and interference of lexical, linguistic, discourse, pragmatic elements in learning a second, third, fourth, etc. language and issues in plurilingual competence development didactics - innovations and problems. The research results indicate inadequacy of language policy formation and implementation in higher education institutions to the needs of lifelong language learning policy and employability requirements, the impact of plurilingual competence acquisition upon intercultural competence development, the need for change and innovation in foreign language learning methodology. Landmarks for further scientific work were foreseen with regard to VMU student plurilingual competence development. [From the publication]