LTStraipsnyje nagrinėjama viena iš lietuvių paprotinės dailės rūšių - šiaudinių „sodų" dirbiniai, jų mitologinė semantika ir kultūrinis kontekstas. Jame siekiama atskleisti šiaudinio sodo - vieno iš būdingiausių lietuvių tradicinių vestuvių atributo, apeiginės dovanos - simboliką, jos ryšį su mitine pasaulėžiūra, kurios archajišką, archetipinę prigimtį liudija akivaizdžios analogijos Europos bei Rytų kultūrų mitologinėse koncepcijose. Autorius, pasitelkdamas struktūrinės semantikos, istorinės - tipologinės analizės ir lyginamuosius metodus, kompleksiškai nagrinėja šiaudinių „sodų" išvaizdos ir papročių, jų interpretacijos tautosakoje įvairius semantinius aspektus. Ypatingas dėmesys teikiamas sodo įvaizdžiui artimų mitopoetinių motyvų (tokių kaip dangaus sodas, sudžiūvusi žolė, vestuvės ir mirtis, Gyvybės medis) įvairioms semantinėms konotacijoms. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Baltai; Kultūros; Lietuvių šiaudiniai sodai; Mitologija; Rytai; Sakralumas; Simboliai; Simbolika; Tautosaka; Šiaudiniai "sodai"; Balts; Culture; Easter; Folklore; Lithuanian straw "Gardens/spiders"; Mythology; Straw "gardens"; Symbolism; Symbols; The sacred.
ENThe tradition of geometric pyramidal figures made from straw is very popular in Lithuania. The triangle serves as the modular base for their form. Mostly they are used in wedding ceremonies. The analysis of their mythic poetical narratives in the context of Baltic traditions reveals their symbolic association with the image of the Garden of Paradise. Similar sacredness of triangular structures is found in Indian traditions. The pyramidal bamboo structure is used for altar shelters in Indian folk traditions. The triangular structure constitutes the basis for the Natyashastra cosmological concept in "Tryasra Natyagrha" theater. The Triangle structure also becomes the basis for the Vedic Garuda altar "Chithi Panchapatrika". A similar sacred meaning is given to pyramidal geometric figures in Hebrew traditions. Thus it can be concluded that this particular Lithuanian tradition of ritual folk art has quite ancient and universal roots. [From the publication]