LTStraipsnyje analizuojamos globos namuose gyvenančių paauglių patiriamų problemų ir ateities perspektyvų sąsajos. Stacionariose globos ir ugdymo įstaigose didėja vaikų priklausomybė nuo sistemos, ilgas gyvenimas globos įstaigoje dažniausiai sukelia nesėkmingą vaiko integraciją į visuomenę ir neužtikrina sėkmingo pasirengimo savarankiškam gyvenimui ateityje. Tyrimo objektas: globos namuose gyvenančių paauglių patiriamų problemų sąsajos su ateities perspektyvomis. Tyrimo tikslas – nustatyti globos namuose gyvenančių paauglių patiriamų problemų sąsajas su ateities perspektyvomis. Tyrimo metodai: apklausa raštu. Duomenys apdoroti taikant aprašomosios statistikos ir daugiamačius statistinius metodus. Atliekant kiekybinį tyrimą apklausti 156 globos namuose gyvenantys paaugliai. Pateikiami globos namuose gyvenančių paauglių patiriamų problemų sąsajų su ateities perspektyvomis empirinio tyrimo duomenys. Atskleistos globos namuose gyvenančių paauglių patiriamų elgesio, emocijų bei tarpasmeninių santykių problemų sąsajos su ateities perspektyvomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ateities perspektyvos; Globos įstaigos; Paaugliai; Foster home; Future perspectives; Teenagers.
ENArticle deals with the experienced problems and its connection to future perspectives of teenagers living in foster home. Children dependence on the system has increased recently in both foster home and educational institutions. Staying longer in these circumstances causes unsuccessful integration into social life for teenager. Living separately influences the growth of not proper behavior, stops the development of social skills. Adding to say, decisions being taken in the period of teen age can have influence for the rest of the life. The objective of the search is to find out the experienced problems and its connection to future perspectives of teenagers living in foster home. The aim is to find out the connection between experienced problems and future perspectives of teenagers living in foster home. Research method is questionnaire survey. Descriptive and multivariate methods were helpful to cope with the research data. Participants: teenagers from Raseiniai, Radviliskis, Kelme, Vijurkai, Siauliai, Kursenai and Telsiai have been questioned. 156 participants 11-18 of age have been questioned in the quantity research. Empirical research data deals with the connection between experienced problems and future perspectives of teenagers living in foster home. The analysis of appearing behavior, emotional and interpersonal problems of teenagers living in foster home and its connection with future perspectives has been given. [From the publication]