LTSkulptorius ir dailėtyrininkas Arūnas Kazys Kynas gimė ir gyvena Vilniuje. 1981 m. jis sukūrė Mažosios Lietuvos rašytojos ir lietuvybės puoselėtojos Ievos Simonaitytės (1897-1978) medinę skulptūrą (130 x 140 x 60 cm). Tais pačiais metais kūrinys eksponuotas Respublikinėje vaizduojamosios dailės parodoje. Jai pasibaigus, iš autoriaus įsigytas kūrinys (nupirktas už 1800 rb.) papildė Lietuvos dailės muziejaus šiuolaikinės lietuvių skulptūros rinkinį (Inv. Nr. S-1503, Ap-1633). Skulptūrai kurti buvo panaudota nepakankamai išdžiūvusi mediena, dėl to susidarė didelės medienos nuodžiūvos, skulptūros dalys deformavosi, atsivėrė plyšiai. Į Prano Gudyno restauravimo centrą atgabenta skulptūra buvo išsiskaidžiusi į keturis blokus. Straipsnyje aptariami skulptūros restauravimo darbai, tyrimo ir restauravimo metodai. Autoriai teigia, kad viena iš pagrindinių meno kūrinio irimo priežasčių buvo medienos fizinių savybių nepaisymas. Skulptūroms turi būti parinkta tinkamai išdžiovinta mediena; atskiros jos dalys turi gerai priglusti viena prie kitos. Taip pat svarbu teisingai parinkti medienos ruošinius (išilginius ir skersinius). Visi šie veiksniai didina skulptūros vientisumą, apsaugo nuo deformacijos ir užtikrina meno kūrinio ilgaamžiškumą. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Arūnas Kazys Kynas; Būklė, fizinė; Ieva Simonaitytė; Konservavimas; Menas; Restauracija; Restauravimas; Skulptoriai; Skulptūra; Tyrimai; Tyrimai, cheminiai; Art; Arūnas Kazys Kynas; Condition, physical; Conservation; Ieva Simonaitytė; Research, chemical; Reserch; Restoration; Sculptors; Sculpture.
ENSculptor and art critic Arūnas Kazys Kynas was born and lives in Vilnius. In 1981 he created a wooden sculpture (130 x 140 x 60 cm) of Ieva Simonaitytė (1897-1978), a writer and advocate of Lithuanian culture in Lithuania Minor. This work was exhibited at the Lithuanian Republican Exhibition of Fine Arts the same year. After the exhibition ended, the work was bought from the artist (for 1 800 rubles) and was added to the Lithuanian Art Museum's collection of contemporary sculpture (Inv. No. S-1503, Ap-1633). Not dry enough wood was used for the sculpture which resulted in enormous timber shrinkage, deformation of parts of the sculpture and the formation of cracks. The sculpture was brought to the Pranas Gudynas Restoration Center split into four parts. The publication discusses the restoration of the art work as well as research and restoration techniques. The authors claim that one of the main reasons of the decay of this relatively recent art work is that in making it the physical properties of wood were disregarded. Properly dried wood should be selected for sculptures; whereas separate parts of the plains should lie snugly against each other. It is also essential to choose the parts of wood with the same fibre direction. All these factors increase sculpture's integrity, protecting from deformation and ensuring the longevity of an art piece. [From the publication]