LTStraipsnyje analizuojama Vosyliaus Sezemano požiūris į platonizmo tradiciją. Pirmiausia siekiama parodyti, jog Sezemano požiūris į platoniškąją filosofiją esmiškai skiriasi nuo Marburgo mokyklos neokantininkų interpretacijų. Neokantinikai Platono filosofiją suprato kaip įvadą į teorinio idealizmo sistemą, Sezemanas platonizmą traktuoja kaip savęs pažinimo praktiką. Todėl platoniškos idėjos yra ne transcendentiniai teoriniai principai, bet jos turi būti suprastos kaip praktinės vertybės. Platonizmas siekia ne tiek informuoti, kiek transformuoti. Taip suprasta filosofija keičia gyvenimą ir patį pasaulio matymą. Tokia filosofijos interpretacija lygintina su Pierre‘o Hadot filosofijos kaip dvasinių pratybų samprata. Abu autoriai teigia, kad filosofija yra rūpinimasis siela ir natūralios nuostatos konversija. Straipsnyje parodoma, kad tokia Sezemano akcentuojama filosofinė konversija yra panaši į fenomenologinę redukciją. Taip pat Sezemanas pabrėžia, jog filosofinio žinojimo pagrindas yra betarpiška arba eidetinė intuicija, kuri pagauna pačios būties esmę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fenomenologinė redukcija; Konversija; Platonizmas; Savęs pažinimas; Teorinis idealizmas; Conversion; Phenomenological reduction; Platonism; Selfwareness; Theoretical idealism.
ENArticle analyses Vasily Sezemann’s concept of Platonism, showing the aspects particular to Sezemann’s understanding of Platonism and how it differs from the Marburg neo-Kantians. The neo-Kantians conceived the philosophy of Plato as an introduction to theoretical Idealism. Sezemann focused on the explication of Plato’s philosophy as practical selfawareness. The intention of Platonism is to reform, not inform. Philosophy changes our way of life, and changes the way of how we see the world. We can compare this interpretation with Pierre Hadot’s concept of philosophy as a spiritual exercise. Both authors say that philosophy is taking care of the soul and the conversion of natural attitude into a phenomenological attitude.This article shows that this kind of philosophical conversion stressed by Sezemann’s interpretation is similar to phenomenological reduction. The foundation of philosophical knowledge is the immediate intuition that grasps and reveals the essence of being. [From the publication]