LTStraipsnyje, pasitelkus fakto ir išmonės kategorijas, analizuojamas Vandos Juknaitės kūrinys „Išsiduosi. Balsu“. Laikomasi nuomonės, kad faktinis lygmuo ir fikcija yra ne priešingi, vienas kitą neigiantys komponentai, bet sudėtinės literatūros kūrinio dalys, viena kitą papildančios ir taip kuriančios prasmę. Analizuojant „Išsiduosi. Balsu“, keliamas klausimas, koks yra fakto ir fikcijos santykis kūrinyje, kaip šis išskirtinis kūrinio bruožas veikia jo suvokimą ir perskaitymą. Pagrindinė tyrimo išvada: faktas kūrinyje tampa pagrindu, nuo kurio, pasitelkus pasakotoją ir retrospekciją, nutolstama, kad būtų suformuotos naujos prasmės ir išryškinta etinė autorės laikysena. Tai leidžia kvestionuoti ir įtvirtintą žanrinę kūrinio nuorodą esė, keičiant ją kūrinio struktūrą ir prasmes geriau atspindinčia dokumentine apysaka. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dokumentika; Fakto literatūra; Fikcija; Lietuvių proza; Pasakotojas; Retrospekcija; Vanda Juknaitė; Documentary; Factual literature; Fiction; Lithuanian prose; Narrator; Retrospective; Vanda Juknaitė, Factual literature.
ENArticle analyses the work "My Voice Betrays Me" by Vanda Juknaitė through the categories of fact and fiction. The idea that the factual realm and fiction are not contradictory components denying each other but rather the composite elements of a literary work complementing each other and creating meaning is expressed in the article. While analysing "My Voice Betrays Me", the question has been posed as to what is the ratio between fact and fiction in this piece as well as how this exceptional feature influences both the reading and perception of this work. The main conclusion of the research is the following: in this piece, a fact becomes the basis, from which a certain distance is maintained with the help of a narrator and retrospective in order to shape new meanings and highlight an ethical position of the author. This also allows the questioning of an established genre reference, i.e. an essay, by substituting it with a documentary long short story, which better reflects the structure and meanings of this work. [From the publication]