LTKnygoje nagrinėjama, kaip moterų švietimas tapo moterų socializacijos instrumentu, konstruojančiu įvairialypius vaidmenis formuojantis modernioms tautoms. Keliami klausimai, kodėl keitėsi visuomenės požiūris į moterų švietimą kaip modernizacijos sąlygomis ir Rusijos imperijos tautinės politikos veikiama visuomene mąstė apie moterų švietimą, kokius jam kėlė tikslus ir uždavinius, kokias suteikė socialines, kultūrines ir tautines reikšmes ir kaip numatė jų siekti, kai moterų švietimas neišvengiamai tapo visuomenės ir valdžios kovos lauku.
ENThe book contains the analysis on how female education became an instrument for female socialisation constructing manifold roles in the development of modern nations. The questions are raised how the society’s view to female education changed, what the society affected by modernisation conditions and the national policy of the Russian Empire thought about female education, what aims and goals were set for it, what social, cultural and national meanings were attached to and how they intended to implement them when female education inevitably became the battle field of the public and authorities.