Investigation of traffic-induced vibration in Vilnius Arch-Cathedral Belfry

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Investigation of traffic-induced vibration in Vilnius Arch-Cathedral Belfry
Alternative Title:
Miesto transporto sukeliamų vibracijų Vilniaus arkikatedros bazilikos varpinėje tyrimai
In the Journal:
Transport. 2008, Vol. 23, no. 4, p. 323-329, III b, IV b
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama miesto transporto sukeliamų vibracijų įtaka Vilniaus arkikatedros bazilikos varpinei. Atliktas dinaminis eksperimentas, kurio metu buvo registruojami varpinės charakteringųjų taškų masių pagreičiai nuo dviejų vibracijų šaltinių: įprastinio miesto transporto eismo srauto (natūralaus vibracinio fono) ir pakrauto sunkvežimio, važiuojančio per galimus lokalius kelio dangos nelygumus (padidintos rizikos vibracijos šaltinio). Straipsnyje pateikiamos dinaminiais tyrimais gautos charakteringųjų taškų akselerogramos. Dinaminis poveikis statinio konstrukcijoms įvertintas maksimaliomis pagreičių reikšmėmis bei pagreičių atsako spektrais. Gauti rezultatai kruopščiai apdoroti, dviejų vibracijų šaltinių poveikis palygintas, pateiktos išvados ir rekomendacijos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atsako spektras; Dinaminė apkrova; Eksperimentinė analizė; Kultūrinis paveldas; Kultūros paveldas; Masių pagreičiai; Transportas; Vibracija; Vilniaus varpinė; Accelerations; Cultural heritage; Dynamic experiment; Dynamic loading; Historical heritage; Response spectra; Traffic; Vibration; Vilnius Belfry.

ENInfluence of city traffic-induced vibration on Vilnius Arch-Cathedral Belfry is investigated. Two sources of dynamic excitation are studied. Conventional city traffic is considered to be a natural source of excitation while excitation imposed artificially by moving a heavily loaded truck is considered to be the source of increased risk excitation. The influence of induced vibrations is recorded by accelerometers located in various positions of the Belfry’s structures and shown by accelerograms. Dynamic effects are evaluated by considering acceleration magnitudes and response spectra. A comparative analysis of both effects is presented and conclusions and recommendations are provided. [From the publication]

ISSN:
1648-4142; 1648-3480
Related Publications:
Automobile transport system analysis and ranking in Lithuanian administrative regions / Marius Jakimavičius, Marija Burinskienė. Transport. 2007, Vol. 22, no. 3, p. 214-220, II c, III c.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/45139
Updated:
2021-03-04 09:25:58
Metrics:
Views: 24
Export: