LTStraipsnio tyrimo tikslas – atskleisti būsimųjų inžinierių socialinės atsakomybės raišką. Teorinis būsimųjų inžinierių socialinės atsakomybės tyrimo pagrindas yra mokslinėje literatūroje vis naujai konstruojamas atsakomybės principas, siejamas „su žmogaus veiklos nukreipimu į ateitį“. Su šiuo principu yra susiję pažangūs valdymo metodai, teisių apsauga, atvirumas ir atskaitomybė, antikorupcija, altruistinis organizacinės veiklos pradas, o etika ir moralė nubrėžia organizacijos racionalaus veikimo socialinėje aplinkoje ribas, nustatomas susitarimu, ir atskleidžia asmens santykį su mokslu, technika ir gamta. Socialinė atsakomybė ugdoma kaip moralinės organizacijos narių atsakomybės rezultatas, kaip etiškų ir neetiškų sprendimų priėmimo, sprendžiant moralines problemas, pasekmė. Aukštųjų mokyklų atsakomybė yra skatinti įmonių socialinės atsakomybės idėjų sklaidą integruojant jas į mokymo programas. Kiekybinio tyrimo instrumentą socialinės atsakomybės skalę, sudaro penkios subskalės: pilietinis sąmoningumas ir viešasis interesas; savo veiksmų pasekmių refleksija; altruizmas; pagarba įstatymams; moralinis sąmoningumas. Statistinės analizės rezultatai atskleidė, kad tyrime dalyvavusių KTU būsimųjų inžinierių pilietinio sąmoningumo turinys susijęs su darbine veikla. Tiriamieji atskleidė savo veiksmų pasekmių supratimą; gana rūpestingą požiūrį į darbų saugą, pripažįsta vidinių socialinės atsakomybės instrumentų taikymą ir išreiškia nuostatą laikytis etikos principų, bet gana maža visuomeninio intereso raiška, kontraversiškas požiūris į teisę, teisingumą ir įstatymus.Reikšminiai žodžiai: Bendrosios kompetencijos; Darnus vystymasis; Inžinierių rengimas; Socialinė atsakomybė; Engineering education; Future engineers; General excellence; Lithuania; Social responsibility; Sustainable development.
ENThe problem of social responsibility as component of the sustainable development is currently considered in social, cultural, science spheres. University studies must train such future professionals, who would be able to solve global problems and understand them in the context of other sciences, as well as would be professional generalists actively participating and creating, successfully feel in multicultural communities. The paper presents statistical analysis of the results of the survey-in-written of future engineers studying at Kaunas University of Technology. [From the publication]