LTStraipsnyje analizuojamas jaunojo atlikėjo pasirengimas darbo rinkai. Atliktas kokybinis tyrimas parodė: nors atlikimo meno studentų profesinis parengimas yra aukšto lygio, tačiau nepakankamą jo pasirengimą darbo rinkai lemia studijų programos specifika, hiperbolizuotas ir sutaurintas savo specialybės paveikslas, nepakankama praktika, kuri dažnai orientuota tik į specialybės discipliną, negebėjimas susikurti darbo vietos pačiam, klasikinis dėstytojų požiūris, teigiantis, jog atlikimo meno studentai yra ruošiami darbui teatre arba simfoniniame orkestre. Tyrimas rodo tolesnį atlikimo meno programų tobulinimo poreikį, plečiant ir kartu gilinant ne tik profesines žinias bet ir darbo rinkos supratimą, savęs pristatymą darbo rinkai, profesijos pritaikomumo galimybių paiešką, kūrybiškumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atlikimo meno programa; Jaunasis atlikėjas; Pasirengimas darbo rinkai; Preparation for the labor market; Preparation for the labour markert; The Performance Art program; The Performance Art programe; Young performer.
ENArticle analyses the young artist's preparation for the labour market. The qualitative research showed that even though students' in the Performance Art training is of a high level, still the lack of readiness for the labour market is determined by the specificity of the study programme, hyperbolic and sublimated painting of one's specialty, lack of practice which is often focused only on speciality discipline, failure to create workplaces themselves, the classical approach of lecturers claiming that the students of the Performance Art programme are trained for work in a theatre or a symphony orchestra. The study further shows the need for improvement of the Performance Art programme, by expanding and at the same time deepening not only the expertise but also the labour market awareness, self-presentation on the labour market and profession-related opportunities for adaptability and creativity. [From the publication]