The Profile of social entrepreneurs working for non-governmental organizations

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Profile of social entrepreneurs working for non-governmental organizations
Alternative Title:
Nevyriausybinėse organizacijose dirbančių socialinių antreprenerių profilis
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2012, Nr. 3 (77), p. 17-29
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje koncentruojamasi į antrepreneriškumo reiškinį. Antrepreneris yra naujų galimybių ieškotojas ir jų įgyvendintojas, o galimybės slypi ne tik versle, kur svarbiausia siekti pelno, bet ir viešajame sektoriuje, kur antrepreneriai sprendžia socialines problemas (Židonis, 2008). Siekiant teigiamų ilgalaikių pokyčių, reikalingi žmonės, kurie supranta pamatines problemas ir turi aiškią viziją, kaip jas spręsti, kurie turi talentą suburti komandą ir drąsos eksperimentuoti bei kuriems labiau rūpi socialinių problemų sprendimas nei asmeninė nauda. Pirmoje straipsnio dalyje atskleidžiamas antreprenerystės ir socialinės antreprenerystės sampratų santykis. Antroje dalyje išskiriamos socialinio antreprenerio, dirbančio NVO, charakteristikos. Trečioje dalyje pagrindžiama atlikto empirinio tyrimo metodologija. Ketvirtojoje straipsnio dalyje, remiantis atlikto tyrimo duomenimis, atskleidžiama NVO darbuotojų socialinės antreprenerystės charakteristikų raiška, o penktoje dalyje pateikiamas nevyriausybinėse organizacijose dirbančių socialinių antreprenerių profilio modelis. Straipsnyje daromos esminės išvados. Socialinė antreprenerystė yra procesas, kurio metu socialinis antrepreneris, siekdamas socialinių pokyčių, atpažinęs galimybę, kurios nepastebėjo kiti, tinkamai įvertindamas bei prisiimdamas visą galimą riziką ir unikaliai panaudodamas turimus ar pasiskolintus išteklius, sukuria socialinę vertę. Esminis skirtumas tarp antreprenerystės ir socialinės antreprenerystės išryškėja analizuojant veiklos tikslus: socialinės antreprenerystės tikslas yra socialinės vertės kūrimas, o ekonominė vertė tampa šalutiniu produktu, padedančiu įgyvendinti idėjas.Vertinant socialinių antreprenerių, dirbančių NVO veiklos specifiką, mokslinės literatūros analizės metu išskirtos šios esminės charakteristikos: bruožai - kūrybiškumas, proaktyvumas, pasitikėjimas savimi, tolerancija, santūrumas, moralinis tvirtumas ir empatija; gebėjimai - galimybių pastebėjimas, inovatyvi veikla, gebėjimas inicijuoti, valdyti ir įgyvendinti socialinius pokyčius, pritraukti išteklius bei juos valdyti, apskaičiuoti ir valdyti riziką; žinios – socialinių problemų suvokimas, rizikos, pokyčių ir finansų valdymo, projektinės veiklos, politikos ir įstatymų žinios, nuolatinis mokymasis; požiūriai - socialinių problemų sprendimas svarbesnis nei asmeninė gerovė, darbas gyvenimo prasmė, trumpas džiaugsmas pasiektu rezultatu – žvilgsnis į ateitį – ką dar reikia pakeisti?; motyvai - altruizmas, socialinės vertės kūrimas, visuomenės progresas; vertybės – visuomenės gerovė bei geresnio pasaulio vizija. Atliktas empirinis tyrimas parodė, jog socialines paslaugas teikiančiose NVO dirbantiems socialiniams antrepreneriams yra būdingi visi mokslinės literatūros analizės metu išskirti bruožai ir gebėjimai, taip pat tokie papildomi gebėjimai kaip laiko vadyba ir organizacijų vystymas. Informantams nebuvo būdingas požiūris, jog darbas yra gyvenimo prasmė, tačiau tyrimo dalyviai patvirtino visus išskirtus motyvus ir vertybes, kaip papildomą motyvą nurodydami juos supančios aplinkos įtaką veiklos pasirinkimui. Visi informantai akcentavo nuolatinio mokymosi svarbą bei politikos ir įstatymų žinias, neišskirdami socialinėms veikloms vykdyti reikalingų specifinių žinių poreikio. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Antreprenerystė; Socialinė antreprenerystė; Nevyriausybinės organizacijos; Socialinė vertė; Social entrepreneurship; Social entrepreneur; Non-governmental organization; Social value.

ENWhen searching for possibilities to solve social problems, social entrepreneurs who should implement social mission by not seeking personal wellbeing play a specific role. The essential aim of social entrepreneurship is creation of social value and public profit by attempting to conform to societal needs and problems in the ways, which do not provide profit either for a person or an organization. Social entrepreneurs perform most of their activities at nongovernmental organizations (NGOs). The aim of the article is to answer the following questions: what features are characteristic of a social entrepreneur working for a NGO; what profile of a social entrepreneur working for a NGO is distinguished in real performance; how does the disclosed profile correlate with the theoretical model of a social entrepreneur?. [From the publication]

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/44790
Updated:
2018-12-17 13:25:38
Metrics:
Views: 48    Downloads: 8
Export: