LTStraipsnyje nagrinėjami Lietuvos išeivijos lituanistinio švietimo organizavimo būdai ir metodai, padėję išugdyti, formuoti ir sukurti lietuvišką kultūrą ir tradicijas. Apžvelgiami esminiai lituanistinio švietimo organizavimo principai įvairiais istoriniais laikotarpiais, pradedant nuo XIX a. pabaigos ir baigiant šiuolaikinių neformaliojo švietimo įstaigų tinklo sukūrimu visame pasaulyje. Nagrinėjami skirtingų išeivijos kartų lituanistinių mokyklų organizavimo uždaviniai, jų kaita atsižvelgiant į kintamas istorines aplinkybes. Siekiama rasti dėsningumus, nulėmusius sėkmingą ir ilgametę lietuviško švietimo tradiciją užsienio šalyse. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Emigrantai (Diaspora); Išeivija; Lietuvių bendruomenės; Lietuvių išeivija; Lituanistinis ugdymas; Lituanistinis švietimas; Lituanistinis švietimas išeivijoje; Lituanistinė mokykla; Neformalusis ugdymas; Pasaulio lietuvių bendruomenė; Diaspora; Lithuanian World Community; Lithuanian communities; Lithuanian emigree; Lithuanian school; Lithuanistic education; Non-formal education.
ENThe article describes the Lithuanian diaspora’s Lithuanistic educational organization methods and techniques that helped to build and develop the Lithuanian culture and traditions; surveys the essential principles of Lithuanistic education organization in different historical periods beginning with the end of the 19th century and ending with the creation of modern non-formal educational institutions around the world; analyzes the Lithuanian school organization objectives of the different generations of emigrants, their change depending on the changing historical circumstances; and tries to find patterns which led to the successful and longstanding tradition of Lithuanistic education in foreign countries. [From the publication]