LTProfesinio rengimo institucijų įvaizdis Lietuvoje yra vertinamas prastai, nes vis dar išlikęs požiūris iš tarybinių laikų, kad į profesines mokyklas siunčiami patys nepažangiausi mokiniai. Labai ribota ir netiksli informacija sąlygoja profesinio rengimo institucijos pasirinkimą tiek būsimųjų mokinių, tiek darbuotojų požiūriu. Taigi, informacijos trūkumas yra didžiausia profesinio rengimo institucijų įvaizdžio problema. Profesinio rengimo institucijų įvaizdžio tyrimo rezultatai leidžia reziumuoti, jog respondentų įvardinami įvaizdžio veiksniai nėra nutolę nuo mokslinėje literatūroje išskiriamų veiksnių. Moksliniuose tyrimuose nagrinėjama tematika išskiriami komunikavimo veiksniai: viešoji nuomonė, reklama, visuomeninė veikla, lobizmas bei santykiai su rėmėjais; taip pat išskiriamos įtaką įvaizdžiui darančios interesų grupės: tėvai, mokyklos personalas, mokiniai, pramonės ir verslo atstovai, specifinių interesų turinčios visuomenės grupės bei žiniasklaidos atstovai. Apklausoje dalyvavę VšĮ Kauno paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centro mokiniai pažymėjo, jog svarbiausi veiksniai, lemiantys profesinio rengimo institucijos teigiamą įvaizdį yra susiję su žmogiškaisiais ištekliais ir viešaisiais ryšiais. Svarbiausiais respondentų buvo išskirti šie veiksniai: mokymo kokybė, internetinis puslapis, bendravimas tarp mokinių ir mokytojų, psichologinis klimatas, profesinio mokymo programų įvairovė, reklama ir viešoji informacija, institucijos ryšys su socialiniais partneriais. Taigi profesinio rengimo institucijos įvaizdis turėtų būti formuojamas atsižvelgiant į mokslinėje literatūroje išskiriamus bei respondentų įvardintus veiksnius, kurie neapsiriboja tik mokiniais ir jų skaičiumi profesinio rengimo institucijoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Profesinio rengimo institucija; Profesinio rengimo institucijos įvaizdis; Profesinis rengimas; Įvaizdis; Image; Vocational training; Vocational training institution; Vocational training institution image.
ENThe image of vocational training institutions is rated poorly in Lithuania as there is persisting Soviet mindset that only the most underperforming pupils are being sent to vocational schools. The choice of vocational training institution is determined by very limited and inaccurate information from both future students and employees viewpoint. Thus, the lack of information is the major problem of the vocational training institutions image. The results of survey regarding the vocational training institutions image allow to summarize that image factors pointed by respondents have not been alienated from the factors indicated in scientific literature. Scientific studies within the theme distinguish communication factors: public opinion, advertising, social activity, lobbying and relationship with sponsors; they also indicate interest groups which have impact on the image: parents, school personnel, pupils, industry and business representatives, social groups with specific interests and mass media representatives. Pupils of PI Kaunas Service Business Employees‘ Vocational Training Centre, who have participated in the survey, indicated that key factors, determining positive image of vocational training institution, are related to human resources and public relations. Respondents have pointed following key factors: training quality, webpage, communication between pupils and teachers, psychological climate, variety of vocational training programmes, advertising and public information, and institution‘s relation to social partners. Therefore, vocational training institutions image has to be formed in terms of factors, indicated in scientific literature and by respondents and not limited only to pupils and their quantity at vocational training institution.