LTSocialinio pedagogo darbo ir veiklos objektas yra ne tik ugdytinis, bet ir jo šeima bei aplinka. Straipsnio tikslas – išsiaiškinti socialinio pedagogo taikomas bendradarbiavimo formas su tėvais bendrojo lavinimo mokykloje. Tyrimų analizė parodė, kad miesto ir kaimo socialiniai pedagogai, bendradarbiaudami su tėvais, dažniau taiko individualias bendradarbiavimo formas nei grupines. Apklaustųjų socialinių pedagogų bendradarbiavimo su tėvais procese yra taikomi individualūs pokalbiai, telefono skambučiai ir susirašinėjimas. Vienodai populiari tarp kaimo ir miesto pedagogų yra lankymosi namuose forma. Iš grupinių bendradarbiavimo formų populiariausia tarp kaimo socialinių pedagogų yra bendri mokyklos susirinkimai. Miesto mokyklų socialiniai pedagogai dažnai naudoja darbą grupėmis ir atvejų konferencijas. Tyrimu nustatyta, kad visų be išimties socialinių pedagogų požiūriu bendradarbiavimas su tėvais bendrojo lavinimo mokykloje yra veiksmingas. Apklaustųjų miesto bendrojo lavinimo mokyklų socialinių pedagogų požiūriu individualios bendradarbiavimo formos suteikia visas sąlygas socialiniam pedagogui ir tėvams gauti ir perduoti informaciją apie vaiką, teikti vieni kitiems siūlymus, klausti, taip pat išsiaiškinti tėvų rūpesčius ar šeimos įvykius, kurie turi įtakos ir ugdytiniui. Grupinės bendradarbiavimo formos garantuoja kolegialų problemų sprendimą. Kaimo bendrojo lavinimo mokyklų socialinių pedagogų nuomone, kai problemos yra sprendžiamos ir namuose, ir mokykloje, problemų sprendimas yra efektyvesnis ir veiksmingesnis, o tėvai taip pat gali suteikti reikalingos informacijos ir pasiūlymų.Reikšminiai žodžiai: Bendradarbiavimas su tėvais; Bendradarbiavimo formos; Socialinis pedagogas; Šeima; Cooperation forms; Cooperation with parents; Family; Social educator; Social teacher.
ENThe aim of this research paper is to examine the forms of communication and cooperation between social teachers and the parents of pupils in a general education school. [...] In the theoretical part of this research paper scientific literature was examined. This literature concerned the importants of parents involvement in a childs social development. Parents give their children values of lifestyle, moral and spiritual culture and norms of behavour. Therefore it is essential that schools provide help for these families. The duty of a social teacher is to educate consult and communicate with parents. The difficulties of communication between parents and social teachers is that parents often don't care about their childrens problems and are reluctant to cooperate with the schools. Therefore the social teacher should pay more attention to planning these meetings,choosing the correct form of communication and any action required. For the purpose of this research the half structrual method of interview was used. This survey was conducted in April 2010. The respondants were the city schools, five secondary school social teachers and in Decmber 2011 five secondary schools in rural areas. The result of this research has shown that urban and rural social teachers often use individual forms of communication with parents rather than in group form. It was found that rural schools prefer group meetings whilst city schools prefer general meetings and case conferences. All social teachers believe that communication produces good results. The main conclusions of this reseach paper are as follows: 1. Communication between social teachers and parents is divided into: - Individual contact and group contact. 2. The conditions for a successful comunication depends on the teacher's competence, the ability to make contact and knowing the appropiate means of communicatuon. [From the publication]