LTStraipsnyje analizuojami studentų profesinių tekstų tyliojo skaitymo vokiečių kalba gebėjimai, tyrimo tikslas: pagrįsti profesinių tekstų tyliojo skaitymo užsienio kalba mokymo/si problemos aktualumą, ištiriant tyliojo skaitymo mokymo/si būklę, poreikius bei problemas. Darbo tikslui pasiekti numatyti šie uždaviniai: apibrėžti tyliojo skaitymo sampratą; įvertinti studentų gebėjimą tyliai skaityti bei suprasti profesinį vokiečių kalbos tekstą, palyginti atitinkamus gimtosios bei vokiečių kalbos skaitymo mokėjimų bei įgūdžių rezultatus; išryškinti profesinių tekstų tyliojo skaitymo užsienio kalba mokymo/si poreikius bei dažniausiai iškylančias problemas. Profesinių tekstų tyliojo skaitymo užsienio kalba gebėjimų būklės tyrimas rodo, kad susidariusi situacija neatitinka užsienio kalbos mokymo programos reikalavimų. Atsižvelgiant į dabartinę studentų profesinių tekstų tyliojo skaitymo užsienio kalba gebėjimų būklę, būtina atžvalga į filologinę studento patirtį, ieškant optimalių profesinių tekstų tyliojo skaitymo užsienio kalba mokymo/si būdų. Pedagogams iškyla nelengvas uždavinys – tobulinti profesinių tekstų tyliojo skaitymo užsienio kalba mokymą/si, ieškoti naujų mokymo/si metodų bei būdų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Racionalus skaitymas; Skaitymas užsienio kalba; Skaitymo gebėjimai; Tylus skaitymas; Tylusis skaitymas; Racional reading; Rational reading; Reading abilities; Reading in a foreign language; Reading skills; Silent reading.