LTAtliekant mokinių agresyvaus elgesio prieš mokytojus raiškos mokykloje analizę pasitelktas Alfredo Schutzo fenomenologijos teorija apie tris skirtingus socialinio žinojimo epistemologinius lygius. Straipsnyje, remiantis atlikto tyrimo duomenimis, atskleidžiami veiksniai ir motyvai, skatinantys mokinių agresyvumą miesto ir kaimo skirtingų tipų (pradinės, pagrindinės ir vidurinės (gimnazijos) ir profilių (menų ir technologinio) mokyklose. Analizuojamas mokinių bendramokslių agresyvaus elgesio prieš mokytojus vertinimas ir pačių mokytojų požiūris į tai. Atskleidžiamas mokytojų, mokinių ir jų tėvų požiūris į mokykloje taikomas prevencines priemones ir pasiūlymai siekiant didinti jų efektyvumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Agresyvus elgesys; Fizinė prievarta; Mokiniai; Mokykla; Mokytojai; Prevencija; Psichologinė pagalba; Psichologinė prievarta; Tėvai; Šeima; Aggressive behaviour; Family; Parents; Physical violence; Prevention; Psychological help; Psychological violence; Pupils; School; Teachers.
ENWhile carrying out the analysis of expression of pupils’ aggressive behaviour against teachers there has been referred to the explanation of the Alfred Schutz phenomenology theory having three different epistemological levels of social knowledge. On the basis of the carried out research there are disclosed factors and reasons motivating the aggression of pupils in different kinds of urban and rural schools (primary, basic, secondary (gymnasium) and profiled teaching schools (art and technologies). There is analysed the peers’ evaluation of aggressive behaviour against teachers and the attitude of the teachers themselves. There is also disclosed the attitude of teachers, pupils and their parents towards the preventive measures applied at schools and their proposals in order to increase their efficiency. [From the publication]