LT2009 m. buvo pradėta Lietuvos studijų sistemos reforma, kuria siekiama formuoti ir įgyvendinti politiką, orientuotą į studijų kokybės gerinimą. Reforma aktuali visoms suinteresuotoms šalims, tad kyla klausimas: kaip ji veikia studentus, dėstytojus, aukštųjų mokyklų administracijos darbuotojus, socialinius partnerius, kokia jų padėtis, lūkesčiai ir požiūris į vykstančius pokyčius? Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras 2010–2012 m. įgyvendino Europos socialinio fondo lėšomis finansuotą projektą „Studijų sistemos analizė ir tobulinimas“ (STAT), kuriuo siekta sukurti ir įdiegti studijų politikos kokybės tyrimų metodologiją, atsižvelgus į Lietuvos studijų sistemos poreikius ir Europos aukštojo mokslo erdvės kūrimo tendencijas. Ši studija – STAT projekto dalis. Jos tikslas – apžvelgti studijų sistemos suinteresuotų šalių situacijos ypatumus, jų lūkesčius ir požiūrį į esmines studijų politikos sritis – studijų kokybę, studijų socialinę ir ekonominę aplinką ir studijų sistemos valdymą bei finansavimą, remiantis aukštojo mokslo studijų sistemos suinteresuotų šalių socialinių tyrimų duomenimis. Tyrimui naudoti apklausos (tiesioginio interviu naudojant standartizuotą klausimyną) būdu gauti socialinių tyrimų duomenys, taip pat taikytas dokumentų analizės metodas. Studija yra aktuali visai akademinei bendruomenei ir suinteresuotoms šalims, kurios dalyvauja formuojant ir įgyvendinant politiką, skatinančią studijų kokybės gerinimą.Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais; Dėstytojai; Socialiniai partneriai; Studentai; Studijų kokybė; Studijų rezultatai; Studijų sistema; Studijų valdymas; Suinteresuotosios šalys; Higher education; Higher education, quality of studies, study results of the study system, cooperation with the social partners; Interested parties; Lecturers; Management of studies; Quality of studies; Students; System of studies; The quality of studies; The social partners.
ENIn 2009 a new reform of Lithuanian degree structure was launched, with which it is aimed to form and implement a policy oriented towards the improvement of academic quality. The reform is relevant to all interested parties, so it is interesting to identify its effect on students, lecturers, employees of administration of higher education institutions, and social partners, and to learn about their position, expectations and approach towards these changes. In 2010-2012 m. Research and Higher Education Monitoring and Analysis Centre had implemented the project Analysis of Degree Structure and its Improvement (lit. STAT) financed under the European Social Fund, with which considering the needs of Lithuanian degree system and creation tendencies of the European Higher Education Area it was aimed to develop and introduce the methodology of research on the quality of study policy. This study is a part of STAT project. Its aim is basing on the data of social researches on parties interested in degree system of higher education to review the peculiarities of situation of parties interested in degree system, their expectations and approach towards the essential areas of study policy, i.e. quality of studies, their social and economic environment, management and financing of degree system. The research involved data on social investigations received during the survey (direct interview using standardized questionnaire), and application of the method of document analysis. The study is relevant to the whole academic community and interested parties, which participate in formation and implementation of policy motivating the improvement in the quality of studies.