LTMuzikos organizacijos rinkos sąlygomis pateko į joms neįprastą ir problemišką situaciją. Joms savo jėgomis tenka pradėti spręsti valdymo, veiklos finansavimo problemas. Muzikos organizacijos veiklos vadybos modelio pagrindą sudaro organizacijos vertybinės orientacijos, strateginė orientacija ir vadybinių sprendimų priėmimas. Siekiant atskleisti muzikos organizacijų veiklos ypatumus besiformuojančioje kultūros paslaugų rinkoje, 2003 metais atliktas empirinis tyrimas, apimantis visas aštuonias Lietuvos koncertines valstybines muzikinio pobūdžio organizacijas ir tris teatrus, turinčius stiprią muzikinę dedamąją. Iš viso apklaustos penkios respondentų grupės: 41 muzikos organizacijų vadovas, 224 atlikėjai, 355 klientai, 29 kultūros politikai ir 30 ekspertų. Pasitvirtino išankstinė prielaida, kad Lietuvoje valstybinių muzikos organizacijų strateginė orientacija artimesnė saviraiškai nei koncepciniam valdymo modelyje aptartiems pagrindams. Palyginti su verslo įmonėmis arba pelno siekiančiomis muzikos organizacijomis, valstybinių muzikos organizacijų vadyba yra sudėtingesnė. Vadovai ir atlikėjai pasižymi aiškesniu fiskaliniu mąstymu, jie labiau rūpinasi saviraiška nei orientacija į rinką. Klientai reiškia nuostatą, jog muzikos organizacijos turi būti polifunkcionalios, jie tikisi iš organizacijų ir pramogos, ir edukacinės naudos, ir iniciatyvesnės veiklos konkurencijos sąlygomis. Reikliausiai muzikos organizacijų veiklos atžvilgiu yra nusiteikę kultūros politikai ir ekspertai.Reikšminiai žodžiai: Kultūros paslaugų rinka; Muzikos organizacija; Muzikos organizacijos; Muzikos organizacijos veiklos vadybos modelis; Muzikos organizacijos vertybės; Rinkodara; Rinkodaros orientacija; Socialinė orientacija; Vadyba; Vadybos modelis; Vertybės; Cultural services market; Management; Management model; Management model of musical organization; Marketing; Marketing orientation; Music organizations; Musical Organization; Social orientation; The values of musical organizations; Values.
ENUnder market conditions, music organizations have suffered from unusual and problematic situation. On their own merit they have to start solving issues associated with activity management and financing. The base of management model of music organization activity is formed by valuable orientations, strategic orientation, and management decision-making. In order to reveal the peculiarities of music organization activity in newly emerging market of cultural services, in 2003 the empiric research including all eight Lithuanian national organizations of concerts having musical nature and three theatres with strong musical constituent was conducted. In total, five groups of respondents were interviewed: 41 heads of music organizations, 224 performers, 355 customers, 29 culture politicians, and 30 experts. A presumption that in Lithuania strategic orientation of national music organizations is closer to self-expression than to bases discussed in conceptual model of management was confirmed. Compared with business institutions or profit-making music organizations, the management of national music organizations is more complex. Heads and performers have a clearer fiscal mindset, and self-expression is more important to them than the orientation towards the market. Customers state that music organizations must be polyfunctional, they expect organizations to provide them with entertainment, educational benefits, and more proactive activity under conditions of competition. Most demanding on the approach towards music organization activity are culture politicians and experts.