LTVienas pagrindinių dailės vadybos objektų, vykstančių pačiose dailės institucijose arba jų organizuojamų, yra dailės renginys, vis dažniau vadinamas projektu. Mums derėtų išskirti ir apibrėžti dailės institucijose (dailės muziejuose, galerijose) vykstančių ir rengiamų projektų ypatybes, t. y. būdus, kaip parengiama aplinka projektui sudaryti, bei išskirti projekto realizacijos punktus ir juos apibendrinti. Pagrindinis renginys, labiausiai siejantis muziejų ir galerijų veiklą, yra keičiamoji paroda. Parengiamąją aplinką projektui sudaryti nulemia organizacijos veiklos tipas (dailės muziejus ar dailės galerija), kai rengiamos specialios parodos su edukacinėmis programomis. Projektų ypatybes apsprendžia lankytojai, biudžetas, informacijos aprūpinimo būdai, muziejaus veiksmai ir funkcijos, paruošimas, įvertinimas. Galima teigti, kad didesnės institucijos turi daugiau išteklių ir palankesnes galimybes platesniems ir didesniems projektams rengti, tačiau mažesnės organizacijos eksperimentuodamos ir būdamos lankstesnės gali, kad ir rečiau, suorganizuoti ne tik dydžiu, bet ir garsumu nenusileidžiančius projektus. Šiandieną, projektų rašymo ir tarptautinių nepriklausomų fondų finansavimo laikais, teoriškai atsiranda lygybės principas: bet kurie „mažo kalibro" kultūros namai su pajėgiu personalu ir gerai pasirengę gali laimėti vieną iš pagrindinių konkursų ir pagal tai radikaliai projektuoti savo renginių strategiją.Reikšminiai žodžiai: Dailė projekto organizavimas ir realizavimas; Dailės galerija; Dailės projektas; Dailės vadyba; Kultūros vadyba; Meno projektai; Muziejus; Planavimas; Projektas; Projekto valdymas; Renginiai; Art gallery; Art management; Art projects; Cultural management; Events; Lithuania; Management of fine art; Museum; Organization and realization of fine art project; Planning; Project; Project management; Project of fine art.
ENOne of the main objects of arts management ongoing in art institutions or organized by them is an art show, increasingly called as a project. It would be appropriate to distinguish and define features of projects organized by and held in art institutions (art museums, galleries), i.e. methods used in order to prepare the space for the project organization, and to distinguish stages of project realization also generalizing them. The main event connecting the activity of museums and galleries the most is permanent exhibition. When specific exhibitions with educational programmes are organized, establishment of the preparatory space intended for the project is determined by the type of organizational activity (art museum or art gallery). Features of projects are determined by visitors, budget, methods of information provision, museums actions and functions, preparation, and evaluation. It can be said that bigger institutions have more resources and better opportunities to organize wider and bigger projects; however, although to a lesser extent, smaller organizations being experimental and more flexible are able to organize such projects, which by their capacity and notability are just as good. Today, in the times of project-writing and financing from independent international funds, theoretically there is a principle of equality: any small-calibre home of culture, if it has capable personnel and is well prepared, is able to win one of the main competitions and basing on that to radically organize the strategy of their events.