LTŠiame straipsnyje nagrinėjamas distancinių studijų vaidmuo vykdant suaugusiųjų švietimą ir pateikiamas šių studijų vertinimas. Išryškinama Lietuvos suaugusiųjų švietimo sistema ir suaugusiųjų mokymo(si) ypatumai: savarankiškai bei motyvuotai mokytis, geriau adaptuotis mokymo(si) aplinkoje. Atliktas tyrimas leido praktiškai patikrinti distancinių studijų vaidmenį šviečiant suaugusiuosius. Jis atskleidė, jog distancinės studijos tenkina išaugusius studijuojančiųjų poreikius, atveria geresnes galimybes gauti naujausių žinių, profesinius įgūdžių, kompetencijų, leidžia dirbantiems suaugusiesiems mokytis neatsitraukiant nuo gyvenamosios vietos, darbo, produktyviai pasirenkant mokymosi sritį, patogų studijų laiką. Tyrimo rezultatų analizė išryškino, jog Lietuvoje vyksta distancinių studijų įgyvendinimo etapas ir įvairūs techninio pobūdžio nesklandumai daro įtaką studijų kokybei. Suaugusiųjų požiūriu distancinės studijos yra reikalingos ir būtinos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Distancinis mokymas; Distancinės studijos; Lietuvos suaugusiųjų švietimo sistema; Nuolatinis mokymas; Nuolatinis mokymasis; Suaugusiųjų mokymas(is); Suaugusiųjų mokymasis; Adult teaching/learning; Distance Education, Distance education, adult education, adult education Lithuania, Continuous learning; Distance learning; Distance studies; Lifelong learning; Lithuanian adult education system.
ENThis article deals with the role of distance studies in adult education and evaluation of these studies, based on the research made, is given. The system of Lithuanian adult education and specificity of adult teaching/learning are revealed: to study independently and with motivation, to better adapt to the teaching/learning environment. The research made allowed to practically check the importance of distance studies in adult education. It revealed that distance studies meet the increased needs of students, provide better possibilities to acquire the latest information, professional skills, competencies, allow working adults to study without going away from their place of residence or stopping work, while productively choosing the sphere of studies and convenient study time. The analysis of the research results revealed that in Lithuania distance studies are yet in the initial realization stage and various shortcomings of technical nature influence the quality of studies. At the opinion of adults, distance studies are necessary and indispensable in adult teaching/learning. [Text from author]