Sociokultūrinis ugdymas šiuolaikinėje pradinėje mokykloje: teorinės ir prakseologinės dimensijos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sociokultūrinis ugdymas šiuolaikinėje pradinėje mokykloje: teorinės ir prakseologinės dimensijos
Alternative Title:
Socialcultural education in modern primary school: teoretical and praxeologycal dimensions
In the Journal:
Tiltai. Priedas. 2002, Nr. 11, p. 69-74. Edukologija: problemos ir perspektyvos
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama viena iš šiuolaikinėje pedagogikoje vis labiau ryškėjančių ugdymo integracijos krypčių - sociokultūrinis ugdymas. Kadangi vaiko aplinka yra kuriama pakankamai tikslingai, o suaugusieji kryptingai dalyvauja vaiko gyvenime, atsiranda galimybė sukurti tokį ugdymą, kuris leistų tarp vaiko ir aplinkos atsirasti harmoningam ryšiui, skatintų poreiki bendrauti ir bendradarbiauti su kitais. Vadinasi, jau jaunesniajame mokykliniame amžiuje svarbiausia ugdymo kryptimi turi tapti socialinis ir kultūrinis ugdymas, būtini vaiko sėkmingai socializacijai, įsitraukimui į visuomenę. Sukurta sociokultūrinė terpė padės natūraliai perimti vertybes - dorines nuostatas, principus, elgesio normas ir kt., kurios yra neatsiejamos nuo vertybių, dorovinių normų bei sąvokų internalizacijos proceso. Straipsnyje pateikiami tyrimų rezultatai, padedantys atskleisti socialinę ir kultūrinę ugdymo dimensijas, susijusias su doriniu ugdymu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pradinė mokykla; Socialinis, kultūrinis ir dorinis ugdymas; Primary school; Social education, cultural education and moral education.

ENIntersubjective integration of teaching content and sociocultural integration of education content, which becomes more and more distinct in modem pedagogic, are discussed in this article. Sociocultural training will help do over - values, moral rules, principles standards of behavior, etc. It is noticed, that during the last decade scientists and educators pay attention mainly to sociocultural training object, which constituent child's environment. It is created by adult. This world help children find relation with surrounding and let children communicate and cooperate. In the primary school the most important are social and cultural training. They help child's successful socialization and communicate with population. Created sociocultural environment will help to take value - moral rules, principles, behaviors rules and etc. Some praxeologycal dimensions of sociocultural education is analyzed at school, emphasizing, that the conductor of success could be and should be thorough teacher's attitude forwards the education process. The research results, disclosing the effectiveness and necessity of such nature, are presented here. [Text from author]

ISSN:
1648-3979
Related Publications:
Integruotojo mokymo didaktiniai aspektai / Dalia Kiliuvienė. Pedagogika. 2002, 57, p. 62-67.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/43968
Updated:
2018-12-17 11:07:12
Metrics:
Views: 26    Downloads: 4
Export: