Peculiarities of pedagogical innovation implementation: the case of Leonardo da Vinci Project NYMPHEA ACTUAR

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Peculiarities of pedagogical innovation implementation: the case of Leonardo da Vinci Project NYMPHEA ACTUAR
Alternative Title:
Pedagoginių novacijų diegimo ypatumai: Leonardo da Vinci projekto NYMPHEA ACTUAR realizavimo atvejis
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2003, Nr. 1 (38), p. 37-47
Summary / Abstract:

LTVienas svarbiausių nūdienos švietimo kaitos elementų yra novacijų diegimas. Šiandien jų srautas yra toks didelis, kad švietimo organizacijos turi būti labai įžvalgios, atsirinkdamos pačias naudingiausias ir perspektyviausias, nes kiekvienos novacijos diegimas, neįsigilinus į jos esmę ir ką ji gali organizacijai duoti, ne tik neatneštų naudos, bet ir būtų žalingas. Kad novacijos diegimas būtų sėkmingas, svarbu atsižvelgti į tai, ar ji pasižymi tam tikromis novacijų savybėmis jų diegimo aspektu. Siame straipsnyje nagrinėjama mokslinė problema, susijusi su pedagoginių novacijų, kuriamų per tarptautinius projektus, diegimo sėkme. Straipsnyje, remiantis Rogers (1995) novacijų savybėmis ir Clayton (1997) sėkmingo novacijų diegimo modeliu, pateikiama metodologija, leidžianti ištirti, kaip galima nustatyti pedagoginės novacijos sėkmę. [...] Straipsnyje, remiantis minėta metodologija, analizuojamas pedagoginės novacijos diegimas Leonardo da Vinči projekto Nymphea Actuar realizavimo atveju. Nymphea AISBL - tarptautinė organizacija, vienijanti įvairių Europos šalių profesinio mokymo centrus, švietimo institucijas, profesionalus ir regionines grupes. Ši organizacija inicijavo Leonardo da Vinči projektą NYMPHEA ACTUAR, kuriame partnerio teisėmis dalyvavo Kauno aukštesnioji kraštotvarkos ir verslo mokykla. Šiuo metu ši mokykla integruota į Kauno kolegiją ir yra jos Kraštotvarkos fakultetas. Projekto tikslas - sukurti šiuolaikišką mokymo priemonę Europos Sąjungos šalių kalbų mokymuisi. CD ROM skirtas padėti išmokti sodininkystės, daržininkystės, miškininkystės, gėlininkystės terminus ir su darbinėmis situacijomis susijusios leksiką aštuoniomis Europos šalių kalbomis.Atlikus empirinį tyrimą ir išanalizavus dėstytojų požiūrį į CD Horticulture, kaip pedagoginės novacijos, sukurtos tarptautinio projekto metu, sėkmę diegimo procese, paaiškėjo, jog ji pasižymi daliniu santykiniu privalumu ir kompleksiškumu, ryškiu suderinamumu ir išbandomumu, tačiau nepasižymi rezultatų akivaizdumu. Santykinis privalumas, kaip šios novacijos savybė, pasireiškė iš dalies todėl, kad šalia CD Horticulture privalumų diegėjai įžvelgė ir keletą trūkumų, kurie atsirado leidybinėje šios kompiuterinės programos stadijoje. CD Horticulture pasižymėjo daliniu kompleksiškumu, nes, nors nesudėtingai valdomas, stokojo instrukcijų ir parengiamojo darbo prieš pradedant naudoti. Ši kompiuterinė programa pasižymėjo ryškiu suderinamumu, nes yra labai reikalinga mokymo priemonė tokio pobūdžio mokykloje, kurioje užsienio kalbų mokymo(si) tikslas yra įvaldyti profesinę terminologiją ir mokėti bendrauti profesinėje aplinkoje, o pati mokykla siekia parengti specialistą, gebantį sėkmingai integruotis į Europinę darbo aplinką. Ryškus ir šios mokymo(si) priemonės išbandomumas. Kadangi jos turinys tinka įvairių su augalininkyste susijusių specialistų rengimui, galima naudoti atskirus jos skyrius dirbant su skirtingų mokymo programų studentais. Ją nesunkiai buvo galima išbandyti skirtingose mokyklose. Tyrimas parodė, kad sunku įžvelgti šios mokymo(si) priemonės rezultatų akivaizdumą. Apibendrinant tyrimo rezultatus, galima teigti, jog ši pedagoginė novacija buvo sėkmingai įdiegta ir yra rekomenduotina savarankiškoms užsienio kalbų studijoms aukštesniojoje mokykloje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Diegimo ypatumai; Kauno žemės ūkio kolegija; Pedagoginė inovacija; Tarptautinė kooperacija; Užsienio kalbų studijos; Šiuolaikiška mokymo priemonė; International cooperation; Kaunas Agricultural College; Modern educational tool; Peculiarities of implementation; Pedagogical Innovation; Studies of foreign language.

ENThe article deals with solving the research problem of implementation pedagogical innovations created through international projects. There are two main research questions that the article tries to answer: are pedagogical innovation implemented through international projects distinguished for successful implementation characteristics? The above mentioned research questions are tried to be answered by the three sections of this article. The first part presents the research methodology leading to the analysis of predicting the successfulness of pedagogical innovation. In the second part the research methods and organization are presented. The third part gives the analysis of the research results and presents the characteristics of successful implementation of pedagogical innovations. [Text from author]

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/43667
Updated:
2019-02-07 07:51:15
Metrics:
Views: 22    Downloads: 1
Export: