LTStraipsnyje aptariama mokytojų kūrybingumo profesinės veiklos srityje samprata. Analizuojama motyvacijos šaltinio sąsajos su mokytojų kūrybingumu. Tyrimo metu apklausta 250 mokytojų. Mokytojai, anonimiškai pildė klausimyną, susidedantį iš 4 skalių. Buvo matuojami šie veiksniai: subjektyvus kūrybingumas, vidinio tikslo motyvacija, vidinė proceso motyvacija ir instrumentinė motyvacija. Skalės tinkamumas buvo patikrintas taikant faktorinę analizę, patikimumas – Cronbacho alfa koeficientą. Atlikto tyrimo koreliacijos ir binarinės logistinės regresinės analizės rezultatai atskleidžia, jog visos trys motyvacijos rūšys koreliuoja su kūrybingumu (p <0.01), bet vidinio tikslo motyvacija yra vienintelis motyvacijos šaltinis, prognozuojantis mokytojų kūrybingumą (p <0.01). Mokytojų motyvacija siekti asmeniškai prasmingų tikslų gali būti apibūdinta kaip svarbiausias motyvacijos šaltinis kūrybingam darbui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Būdingų procesų motyvacija; Instrumentinė motyvacija; Mokytojas; Mokytojas, subjektyvus kūrybiškumas, vidinis motyvacijos procesas, tikslų internalizacija, instumentinė motyvacija; Subjektyvus kūrybiškumas; Goal internalization motivation; Instrumental motivation; Intrinsic process motivation; Subjective creativity; Teacher; Teacher, subjective creativity, intrinsic process motivation, goal internalization, Motivation, instrumental motivation.
ENThe goal of the study was to evaluate which source of motivation predicts teachers’ creativity. 250 teachers participated in the study. They filled out an anonymous questionnaire consisting of 29 items, which were divided into four scales. The variables measured were subjective creativity, goal internalization motivation, intrinsic process motivation and instrumental motivation. The validity of the scales was estimated using factor analysis. The reliability of the scales was estimated using the Cronbach alpha coefficient. The results of correlation and binary logistic regression analysis indicated that all three motivational sources are correlating with creativity (p <0.01), but goal internalization motivation is the only source predicting teachers’ creativity (p <0.01). The teachers that are driven by goal internalization motivation are likely to work creatively. [From the publication]