LTStraipsnyje siekiama nustatyti ir įvardinti atskiras dailės pedagogo veiklas, sudarančias profesinės veiklos visumą, kurioms dailės pedagogas turėtų būti tinkamai pasirengęs, t.y. įgijęs atitinkamas kompetencijas. Straipsnį sudaro dvi dalys: pirmojoje dalyje aptariami pedagogo veiklos teorinės analizės aspektai. Jais remiantis apibrėžiamas pedagogo veiklos „laukas“, kuris skirstomas į sritis. Antrojoje dalyje aptariamos specifinės dailės pedagogo veiklos sritys. Siekiant nustatyti dailės pedagogo veiklos specifiką Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloje, buvo atliktas empirinis tyrimas. [...] Apibendrinus pedagogo veiklos analizę ir taikant vadybinį požiūrį, galima teigti, kad pedagogo veiklos „lauką“ sąlyginai galima skirstyti į šias veiklos sritis, sąlygojančias dailės pedagogų rengimo ir tęstinio kvalifikacijos tobulinimo programų struktūrą: - ugdymo strategijų kūrimas bei asmenybės vystymo prognozavimas; - ugdymo turinio planavimas ir sisteminis sutvarkymas, programų kūrimas; - mokymo(si) proceso valdymas; - efektyvių edukacinių technologijų ir mokymo(si) priemonių kūrimas bei panaudojimas; - papildomojo ugdymo(si) proceso valdymas; - bendradarbiavimas su pedagogais ir mokinių tėvais; - nuolatinis profesinės kompetencijos plėtojimas ir vystymas. Atliktas empirinis tyrimas parodė, kad dailės pedagogo veiklos struktūrą, pačių pedagogų, būsimųjų dailės pedagogų - studentų bei darbdavių nuomone, sudaro iš esmės tos pačios veiklos sritys. Tačiau, lyginant su teorine analise, papildomai įvardijamos dar dvi dailės pedagogo veiklos sritys: - vizualinės aplinkos kūrimas; - edukacinių projektų valdymas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dailės mokytojas; Dailės pedagogo veikla; Meninis ugdymas; Menų mokytojai; Mokytojo veiklos mokykloje; Pagrindimas; Ugdymo strategijos; Activities of teachers at school; Art teacher's activity; Art teaches; Artistic education; Educational strategies; Substantiation.
ENThe article identifies and defines different art teacher's activities, which make the completeness of one's professional activity. An art teacher must be prepared for such activities, i.e. he/ she has to acquire appropriate competences. In the first part of the article, the analysis of the works of Lithuanian scientists who take part in teacher training is presented. The analysis of activity fields is performed paying attention to the specific character of the pedagogical activity, emphasizing the object and the vision of the activity, educational process, educational technologies and assessment of achievements. In the second part of the article, having summarized the analysis of teacher's activity, fields of the activity are highlighted. The art teacher's activity fields are substantiated on the basis of empirical research. [Text from author]