LTStraipsnyje bandoma aptarti savimokos ir savarankiško mokymosi sąsają aukštojo mokslo kontekste. Aptariant šių dviejų konceptų skirtybes ir ryšį, išryškinami pagrindiniai juos apibūdinantys elementai (motyvai, gebėjimai) ir situacijos, kuriomis jie reiškiasi. Taip pat diskutuojama, ar išskirti savimokos ir savarankiško mokymosi bruožai leidžia juos sutapatinti ir vartoti kaip tapačius konceptus, ar vis dėlto išlieka tam tikri skirtingi šių reiškinių aspektai. Kritiškai vertinant Lietuvos ir užsienio tyrėjų aprašomas savimokos ir savarankiško mokymosi sampratas, taip pat atsižvelgiant į šios srities tyrimus, bandoma nustatyti, į kokius veiksnius nepakankamai atsižvelgiama skatinant studentų savimoką ir savarankišką mokymąsi aukštosiose mokyklose. Taip pat aptariamos efektyviausios savarankiško mokymosi strategijos ir dėstytojo vaidmuo, ugdant studentų mokymosi savarankiškumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Savimoka; Savarankiškas mokymasis; Mokymosi autonomija; Independent learning; Self-directed learning; Autonomous learning.
ENT he authors tryes to clarify the concepts of independent and self-directed learning by finding their relations, differences and similarities in the context of higher education institutions. While discussing these two concepts, their main characterising features and elements are identified (motives, abilities, situations, contexts, etc.). The authors argue whether these features and elements allow identifying independent and self-directed learning as synonyms and using them in parallel, or there still exist some significant differences which enable talking about different aspects of these phenomena. Critically evaluating the described concepts of independent and self-directed learning in the research works of Lithuanian and foreign researchers, as well as taking into consideration the variety of available quantitative and qualitative studies, the authors investigate important factors in higher education, which should help teachers and students to develop their independent and self-directed learning skills. The authors try to indentify the didactic approaches and learning strategies (including teachers’ role) that are most effective in higher education as promoting independent and self-directed learning. [From the publication]