LTDisertacijoje analizuojami teoriniai ir praktiniai antrepreneriškumo raiškos klausimai. Remiantis atlikta teorine antrepreneriškumo raiškos konceptualizacija įmonėje, išskirti šiuolaikiniai teoriniai antrepreneriškumo raiškos bruožai įmonėje, jos veikloje. Tai atlikta analizuojant antrepreneriškumo raiškos raidą. Remiantis atlikta analize, išskirti šiuolaikiniai teoriniai antrepreneriškumo raiškos bruožai įmonėje ir sudarytas jų rinkinys, kuris vėliau taikomas empiriniame tyrime. Atlikus teorinę šiuolaikinių antrepreneriškumo raiškos bruožų konceptualizaciją, pateikta išskirtųjų bruožų charakteristika įmonės veikloje, analizuoti ir aptarti bruožų raiškos ypatumai smulkių ir vidutinių įmonių (SVĮ) veikloje. Remiantis teorine analize ir sudarytuoju šiuolaikinių antrepreneriškumo raiškos bruožų rinkiniu, atliktas empirinio tyrimo metodologinis pagrindimas. Empiriniu tyrimu tiriama šiuolaikinių antrepreneriškumo raiškos bruožų pasireiškimas inovatyviose SVĮ. Taikant content analizę, tirtas bruožų pasireiškimas, Europos Komisijos (EK) finansiškai remtuose inovatyvių SVĮ projektuose FP-6 programos rėmuose, norint išsiaiškinti bruožų raiškos ypatumus šioje terpėje. Tiriant antrepreneriškumo raiškos bruožų pasireiškimą praktinėje įmonių veikloje, empiriniam tyrimui pasirinktos KTU Regioninio mokslo parko ir jų asocijuotų narių įmonės. Empiriškai tirtosiose įmonėse, ekspertų pagalba, ištirti bruožų pasireiškimo ypatumai, taikant sudarytą jų rinkinį. Sudaryta antrepreneriškumo plėtros valdymo SVĮ schema. Remiantis gautais tyrimų rezultatais, sudarytas šiuolaikinių antrepreneriškumo raiškos bruožų rinkinys, taikytinas nusakant antrepreneriškumą inovatyviose (bei kitose) SVĮ.Reikšminiai žodžiai: Antrepreneriškumas; Antrepreneriškumo raiškos bruožai; Inovatyvios SVĮ; Entrepreneurship; Features of entrepreneurship's expression; Innovative SMEs.
ENRelevance of the research and the extent of investigation. Entrepre-neurship penetrates to all spheres of nowadays life starting from personal life, institutions and ending in regional or country development. The importance of entrepreneurship is not argued in the development of nowadays economy. En-trepreneurship helps to make a distinguishing position in the market, increase activity competitiveness and strengthen competitiveness of an enterprise. En-trepreneurship is one of the spheres which development is supported by large amount of financial funds in the European Union (EU). Such a support is very important for less developed countries, their enterprises, especially small and medium-sized, for entrepreneurs. Entrepreneurship as business phenomenon is an actual research object in social sciences. Entrepreneurship in management and business practice might be expressed by certain features, which identification is an actual question of the scientific research. In modern management theory the question of the entre-preneurship is important, broadly analysed and discussed in research works. The analysis of the entrepreneurship’s expression and its features, at first, starts from research works on entrepreneurship itself, from classical and neo-classical economic theory initiators such as R. Cantillon, J. B. Say, J. S. Mill, A. Smith, J. Bentham, D. Ricardo, G. Schmoller and their scientific researches, fulfilled in 1730-1900. They analysed different aspects of entrepreneurship phenomenon, but their work was not directly related with an identification of entrepreneurship’s expression in business. Rudiments of entrepreneurship may be found even in early economic theories as well as in analysed works an en-trepreneur and its features were discussed.