LTStudijoje yra analizuojamos nuolatinio mokymosi verslo organizacijoje psichologinės prielaidos. Pateikiami psichologiškai sveikos organizacijos kriterijai, aptariamos universitetų ir verslo įmonių bendradarbiavimo nuolatiniame organizacijos mokymesi galimybės, studijuojančiųjų vertybinės orientacijos, verslo ir nuolatinio mokymosi nuostatos, analizuojami grupės lyderių bei atstumtųjų savivertės bei vertybinių orientacijų skirtumai. Remiantis šiuolaikiniais verslo lyderio asmenybės tyrimais, autorės sukurta asmenybės ir poreikių hierarchijos teorija, siejanti K. G. Jungo, S. Froido, E. Fromo ir A. Maslou asmenybės teorijas. Ši teorija teigia, kad asmenybės struktūrą sudaro kolektyvinė pasąmonė, individuali pasąmonė, individuali sąmonė ir kolektyvinė sąmonė bei aukštesnysis „aš“. Asmenybės poreikius sudaro dvejopi poreikiai: „turėjimo“ (fizinio išlikimo, finansų ir seksualumo, valdžios ir saviraiškos) ir „būties“ (atleidimo, besąlyginės meilės, gyvenimo priėmimo, kūrybos ir intuicijos išlavinimo, tikėjimo). Psichologinį verslo organizacijos nuolatinio mokymosi modelį sudaro tokie komponentai: verslo organizacijos bendruomenės narių motyvuotumas mokytis: mokymosi poreikio atsiradimas ir plėtojimasis; nuolatinio mokymosi motyvai; suaugusiųjų nuolatinio mokymosi motyvai; verslo organizacijos lyderio asmenybės savybės: verslo organizacijos lyderio – kaip organizacijos bendruomenės narių mokytojo – vaidmens prasmingo mokymosi situacijoje suvokimas ir priėmimas; verslo organizacijos lyderio savivaizdis nuolatinio mokymosi sistemoje; verslo organizacijos lyderio nuostatų bendruomenės narių atžvilgiu ir lūkesčių vaidmuo; mokymosi aplinka: mokymosi metodai; lygiavertės mokymosi sąlygos; nuolatinio mokymosi poreikių ugdymas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Nuolatinis mokymasis; Psichologinės prielaidos; Verslo organizacija; Verslo organizacijoja; Business organization; Continuous learning; Lifelong learning; The psychological assumptions.
ENScientific study deals with the problem of psychological assumptions for lifelong learning in a business organization. An analysis of cooperation among universities and business companies is carried out. Apositive attitude to lifelong learning among university students has been found, the positive attitude to establishing one’s own business is analysed as a psychological assumption for lifelong learning in business organizations. Based on the data of research, the author describes her own theory of the development of personality needs of the leader of a business organization. This theory unites theories of the Maslow hierarchy of needs, theories of personality, developed by Jung, Freud, Fromm, and others. According to the author, the structure of a personality consists of collective unconsciousness, individual unconsciousness, consciousness, and collective consciousness. The needs of a personality consist of the need "to have" (the need to survive, sexual and financial needs, need to have power, recognition, self-realization), and the needs "to be" (the need to forgive others and one self, the need for unconditional love, the need to accept life as it is, the need to create and develop intuition, and the need to trust one self .) Nandami Lynton (2010) has revealed that successful global leaders after a long period of success sometimes are going down from the top to the bottom of society and loose family, job, money.In such a situation, the leader can take a decision to go down through the hierarchy of needs to the need of physical survival, or to go up, choosing the need "to be" and to forgive himself for his mistakes, learn from his own mistakes and to choose the need for unconditional love, acceptance of life as it is, to develop the need to create, to develop his own intuition and the need for self-trust. [...] The author suggests to teach forgiveness in business organizations as one of the most effective strategies of the human recourse management, as a conflict-solving method and as a tool of creating a positive, accepting psychological climate in organizations. Forgiveness is also seen as spiritual therapy helping people to rebuild relationships, physical and psychological health among members of the organization and helping people to develop their emotional and spiritual intelligence. [From the publication]