LTSiekiant ištirti pradinio mokyklinio amžiaus vaikų dėmesio ypatumus, straipsnyje atskleidžiama dėmesio savybių (intensyvumo, koncentracijos ir perkėlimo) priklausomybė nuo tiriamųjų amžiaus; atskleidžiamas dėmesio intensyvumo ir koncentracijos ryšys su moksleivių pažangumu. Tyrime naudotasi Raudonų-juodų skaičių lentele, kuri padeda įvertinti tiriamojo dėmesio intensyvumą, koncentraciją ir perkėlimą. Lentelę sudaro juodi skaičiai nuo 1 iki 24 ir raudoni skaičiai nuo 1 iki 25 išdėstyti atsitiktine tvarka. Tyrimas susideda iš trijų dalių, kuriose tiriamasis turi atlikti skirtingas užduotis. Tiriamieji – 161 pirmų-ketvirtų klasių mokiniai. Tyrimas vyko su kiekvienu vaiku individualiai. Nustatyta, kad bendro grynojo laiko, per kurį vidutiniškai atliekamos užduotys kiekvienoje klasėje, mažėjimas priklausomai nuo amžiaus yra statistiškai reikšmingas. Dėmesio intensyvumas pastoviai stiprėja priklausomai nuo amžiaus. Dėmesio koncentracija vystosi priklausomai nuo tiriamųjų amžiaus. Priklausomai nuo amžiaus statistiškai patikimai mažėja klaidų, padaromų visose trijose užduotyse, skaičius. Dėmesio perkėlimo vystymasis priklauso nuo tiriamojo amžiaus. Ketvirtos klasės tiriamieji klysta statistiškai patikimai rečiau nei pirmos klasės moksleiviai. Dėmesio intensyvumas daro statistiškai patikimą įtaką tirtų moksleivių pažangumui. Aukšto pažangumo moksleiviai užduotis atlieka vidutiniškai greičiau nei žemo pažangumo tiriamieji. Dėmesio koncentracija daro įtaką tirtų moksleivių pažangumui.Reikšminiai žodžiai: Dėmesio ypatumai; Dėmesio ugdymas; Pradinių klasių mokiniai; Attention conceptions; Attention training; Primary schools children.
ENThis article contains various attention conceptions analyzed in different author researches. Also it studies attention development connections with other psycho processes and will's importance to attention training. The goal of survey was to investigate the characteristics of attention at primary school age. The method of Black-Red Number Table was used to investigate 161 schoolchildren studying at Kaunas primary schools. The data showed that the reliance of development of characteristics of attention (intensity, concentration and displacement of attention) on the age of respondents had a statistical reliability. The intensity and concentration of attention had influence on the progressiveness of schoolchildren. Observing behavior during task performance has been noticed other research possibilities of child's personality cognition and attention connections with other psycho processes. [From the publication]