LTStrateginis organizacijų vystymas remiasi stipria organizacine kultūra, kuri, kaip visus organizacijos narius jungianti valdymo filosofija (metodologija), užtikrina darbuotojų siekį išlikti nuolatinio tobulėjimo, pasireiškiančio konkurencingumu bei verslumu, dėka. Analizė parodė, kad vadovavimo organizacijai filosofija - tai organizacijos vadovybės vertybių, pasaulėžiūros, politinių bei religinių įsitikinimų, įvairių polinkių, teorinių bei psichologinių nuostatų, mokslo žinių kompleksas. Jo pagrindu vadovybė organizuoja darbuotojų veiklą, daro poveikį pavaldinių elgsenai, iškeldama tam tikras vertybes, sąmoningai kuria organizacinę kultūrą, siekdama įgyvendinti organizacijos misiją, tikslus bei strategiją, didinant konkurencingumo bei verslumo potencialą organizacijos bei visų darbuotojų labui. Organizacinės kultūros formavimą įmonėse lemia vadovų mąstymas ir elgsena. Vadovai privalo vadovautis žinomomis vadybos teorijomis, kurios jau yra davusios teigiamų rezultatų, ir vadybos filosofija, kuri visapusiškai įvertina esamas organizacijos vertybes. Būtina siekti, kad kuriant organizacijos viziją, misiją, tikslus ir strategiją, šioje veikloje dalyvautų visi darbuotojai. Realus dalyvavimas įmanomas tik pripažinus vertybes, kurios jungia visus darbuotojus'siekiant bendro organizacijos tikslo, kas vadinama organizacine kultūra. Monografijoje analizuojamos organizacinės kultūros formavimo teorijos, jų vieta ir įtaka kuriant įmonių strategiją, didinant veiklos efektyvumą. Pateiktas organizacinės kultūros diagnozavimo ir formavimo modelis.Reikšminiai žodžiai: Vadybos metodologija; Kultūros vadyba; Organizacinė kutlūra; Įmonių strategija; Management Methodology; Cultural Management Organizational culture; Corporate strategy.