Sutrikusio intelekto ugdytinių požiūris į papildomąjį ugdymą mokykloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sutrikusio intelekto ugdytinių požiūris į papildomąjį ugdymą mokykloje
Alternative Title:
Intellectually impaired pupils' attitude to extracurricular education at school
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2004, Nr. 2 (11), p. 89-101
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas sutrikusio intelekto 8–10 klasių moksleivių požiūris į papildomąjį ugdymą mokykloje. Atlikta 150 respondentų anoniminė apklausa, pateikiant 11 atviro tipo klausimų. Domėtasi, kaip mokiniai vertina mokyklos dienos režimą, ar dalyvauja popamokinėje veikloje; susipažinta su respondentų pomėgiais, jų veikla laisvalaikiu; požiūriu į bendravimą, siekiais, siūlymais ir pageidavimais. Tyrimo duomenų analizė atskleidė teigiamą ugdytinių požiūrį į mokyklą, kurį jie papildė neigiamo vertinimo motyvais. Moksleivių pomėgiai dažniausiai susiję su pramoginio pobūdžio veikla. Išryškėja nepakankamas respondentų sąlytis su kultūros vertybėmis, o tai turi neigiamą įtaką intelektinei ir dvasinei ugdytinių patirčiai. Sutrikusio intelekto moksleiviai nepakankamai dėmesio skiria aktyviam poilsiui, intelektualiai veiklai. Pasyvus laisvalaikis sąlygoja nepakankamą asmenybės tobulėjimą. Svarbus specialiųjų mokyklų uždavinys – mokyti bendrauti. Tyrimas rodo, kad paaugliai mėgsta bendrauti, rodo iniciatyvą dalyvaudami sporto renginiuose, būrelių veikloje ir organizuodami mokyklos šventes. Popamokinių renginių vertinimo įvairovę sąlygoja ugdytinių amžiaus skirtumas, jų individualybė, aplinka. Tyrimo duomenys išryškino teigiamą mokinių požiūrį į jiems reikšmingą veiklą ir su ja susijusius pageidavimus. Mokykla padeda ugdytiniams perimti ir įvaldyti dvasines vertybes, realizuoti pomėgius, tenkinti poreikius ir interesus.Reikšminiai žodžiai: Mokykla; Papildomas ugdymas; Papildomasis ugdymas; Sutrikusio intelekto mokinių ugdymas; Sutrikusio intelekto moksleiviai; Sutrikusio intelekto ugdytiniai; Sutrikęs intelektas; Additional education; Extracurricular education; Impaired intellect; Intellectually impaired pupil's; Intellectually impaired pupils'; Mentally retarded students education; School.

ENThe article deals with the attitude of 8-10 grade students with intellectual disabilities to supplementary school education. An anonymous survey of 150 respondents was conducted, with 11 open questions. They were interested in how students rate the day’s school regime or participate in extra-curricular activities; get acquainted with the interests of the respondents, their leisure activities; attitude towards communication, aspirations, suggestions and wishes. An analysis of the survey data revealed a positive attitude towards the school by the students, which they added to the motives of the negative assessment. Students’ hobbies are usually related to entertainment activities. The lack of exposure of respondents to cultural values appears to have a negative impact on the intellectual and spiritual experiences of learners. Students with intellectual disabilities do not pay enough attention to active rest, intellectual activity. Passive leisure causes inadequate development of personality. An important task of special schools is to teach communication. The study suggests that teenagers love to interact, show initiative in sporting events, club activities and organising school holidays. The variety of assessment of post-graduate events is determined by the difference in the age of the learners, their individuality, and the environment. The findings of the study highlighted the positive attitude of students towards their significant activities and the related wishes. The school helps learners to take over and master spiritual values, realise hobbies, and meet their needs and interests.

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/42988
Updated:
2018-12-17 11:29:16
Metrics:
Views: 41    Downloads: 3
Export: