LTPagrindinis socialinės apskaitos ir atskaitomybės tikslas yra tiek sukurti skaidrią sistemą siekiant atsakingai priimti sprendimus, tiek kompanijai komunikuoti su norimomis grupėmis. Straipsnio tikslas yra ištirti įmonių socialinės atskaitomybės vystymąsi Lietuvoje. Lietuva dalyvauja vystant socialinę apskaitą ir atskaitomybę: socialiniai tikslai yra įtvirtinti Nacionalinėje tvaraus vystymosi strategijoje, nacionaliniame atsakingo verslo tinkle, šalis priklauso socialiai atsakingoms tarptautinėms organizacijoms, dalyvauja švietimo seminaruose, rengiamos studijos apie socialinės atsakomybės situaciją Lietuvoje. Tačiau šie pokyčiai yra daugiau mokslinio ir šviečiamojo pobūdžio ir turi mažai ką bendro su faktine verslo veikla. Lietuvoje vis dar dominuoja deklaratyvios socialiai atsakingo verslo idėjos. Lietuva dalyvauja tarptautinėse atsakingo verslo iniciatyvose. Lietuvos nacionalinis atsakingo verslo tinklas 2012 m. sausio 5 d. jungė 54 Lietuvos kompanijas ir 12 organizacijų. Lietuvos kompanijos susiduria su problemomis, kurios kliudo vystyti bendrovių socialinę atskaitomybę Lietuvoje. Dauguma problemų yra susiję su esamomis neadekvačiomis teisinėmis socialinės apskaitos ir atskaitomybės nuostatomis. Jas galima išspręsti pasitelkus valstybės institucijas ir profesines organizacijas. Šias problemas galima priskirti teisiniams aktams ir tradiciniams apskaitos standartams, reikalavimų privalomoms ir savanoriškoms ataskaitoms ribotumams, legalių galimybių pritaikyti socialines iniciatyvas trūkumui, vieningo socialinės informacijos šaltinio nebuvimui ir kt.Reikšminiai žodžiai: Įmonių socialinė atsakomybė; Socialinė apskaita; Corporate social reporting; Social accounting.
ENThe paper analyses issues of corporate social reporting development in Lithuania. Social reporting issues are the logical part of social accounting approach which determines that companies should provide also non-financial information in order to satisfy the goals of stakeholders concerned. European countries, including Lithuania, are not formed a single system of corporate social reporting. Thus, not only a relatively small number of companies make these statements, but at the same time they are different in content and structure, and therefore not always comparable. The objective of this paper is to investigate development of corporate social reporting in Lithuania. The research methods applied in this article are the analysis of legal acts, logical and comparative analysis of scientific literature, analysis of social reports. The results of the paper showed that Lithuania takes place in social accounting and reporting: the determination of social objectives in the National Strategy for Sustainable Development, National Network of Responsible Business, belonging to socially responsible international organizations, educational seminars, studies about the social reporting in Lithuania. However, these changes are more scientific and educational nature, has little to do with the actual business activities. Most problems of slow development are related to current inadequate legal framework for social accounting and reporting. They could be solved with the support of state institutions and professional organizations. [From the publication]