LTStraipsnyje analizuojamas motyvavimo poveikis darbuotojams. Motyvavimą ganėtinai plačiai analizuoja tiek Lietuvos tiek užsienio mokslininkai bandydami rasti optimaliausius sprendimus ir pagrįsti kurios iš motyvavimo priemonių daro didžiausia poveikį darbuotojams. Motyvavimas apibrėžiamas kaip procesas kuris skatina darbuotojus atlikti veiksmus kurie patenkina jo asmeninius poreikius. Pabrėžiama, kad tinkamai motyvuoti žmonės dirba geriau, jaučiasi laimingesni ir reikšmingesni. Darbuotojų motyvavimas yra svarbus tuo, kad juo galima daryti poveikį dirbančiųjų elgesiui, kuris nulemia aukštus įmonės rezultatus. Bendriausiu atveju motyvavimas gali būti materialus ir moralinis. Kuris iš jų yra priimtinesnis darbuotojams priklauso nuo darbuotojų poreikių ir organizacijos sugebėjimo daryti įtaką darbuotojams siūlant vienokia ar kitokia motyvavimo sistemą. Tyrimas atliktas uždarojoje akcinėje bendrovėje (UAB) siekiant išsiaiškinti motyvavimo poveikį darbuotojams. Ištirta kokios motyvavimo priemonės darbuotojams yra priimtiniausios organizacijoje, kas juos labiausiai skatina siekti organizacijos tikslų. Nagrinėta, dėl kokių priežasčių darbuotojai ryžtųsi keistų darbą? Ar apsisprendimui palikti organizaciją, gali turėti įtakos organizacijoje esama motyvavimo sistema? Domėtasi kokį darbą dirbdami darbuotojai geriausiai jaučiasi, kokie darbo aspektai jiems teikia didžiausia pasitenkinimą darbu. Visi minėti aspektai yra ganėtinai svarbi motyvavimo dalis. Taip pat pažymėtina, kad darbuotojų motyvavimas, turėtų būti bendrosios strategijos įmonėje dalimi. Pagrindinis motyvavimo tikslas suvienyti organizacijos darbuotojus ir kreipti juos ta linkme, kad būtų pasiektas bendras organizacijos tikslas. Nes organizacijoje darbuotojų motyvavimo principai ir priemonės turi sudaryti vientisą sistemą, tik tada jos bus veiksmingos.[...]. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbuotoja; Darbuotojai; Kaita; Motyvavimas; Organizacija; Poveikis; (employee) turnover; Change; Employees; Impact; Motivation; Organization; Personnel.
ENThis article analyzes the impact of personnel motivation. Employee motivation is a multiplex phenomenon, that is why many theories to explain it are perpetrated. Employee motivation problem is analyzed for a long time.[...] The aim of this article was to analyze the impact of employee motivation on the limited liability company. Methods: literature analysis, synthesis, questionnaire, data processing SPSS 17.1 (Statistical Package called for the Social Sciences) program. Research methodology: The research was done in the limited liability company to determine the motivation impact on workers, and workers' approach to the material and moral motivation measures. The research involved 45 respondents, mostly administrative personnel. Such group of the respondents was selected because: administrative personnel, highly qualified employees currently represent the majority of company’s employees; the company currently does not carry out the mass-production and has the biggest workload lays on engineering-technical workers hardly preparing the introduction for new technological processes; motivation measures are usually more complex for administrative and highly qualified personnel; Research method - quantitative, research instrument - a questionnaire. The research was conducted in march 2012, in an individual interview. The research shows that most of the respondents are satisfied with the work and with the motivation system in the organization. For the most employees work - is the opportunity to express themselves.[...]. [From the publication]