LTDisertacijoje nagrinėjamas transporto sektoriaus žmogiškųjų išteklių potencialo ekonominis vertinimas transporto vadybos specialistų (toliau – TVS) pavyzdžiu. Šiuolaikinėje ekonomikos praktikoje kyla daug problemų vertinant žmogiškąjį potencialą šalies ar ūkio šakos mastu, kadangi įmonių ekonominė vertė labiau sietina su materialiuoju turtu, o ne su žmogiškuoju potencialu. Ši problema ypač išryškėja transporto sektoriuje, kuris yra reikšmingas šalių ekonomikai. Transporto efektyvumą labiausiai veikia vadybinė žmogiškųjų išteklių kompetencija. Žmogiškasis veiksnys transporto veiklos kontekste mažai analizuotas. Pagrindinis tyrimo objektas – transporto sektoriaus žmogiškųjų išteklių potencialo ekonominis vertinimas. Pagrindinis disertacijos tikslas – sukurti transporto sektoriaus žmogiškųjų išteklių potencialo ekonominio vertinimo modelį kokybinių ir kiekybinių rodiklių pagrindu. Šios metodikos taikymo sritis – specialistų rinkos poreikio tyrimai. Darbe sprendžiami keli pagrindiniai uždaviniai: transporto sektoriaus ir žmogiškųjų išteklių potencialo kaip ekonominių tyrimų objekto analizė; žmogiškųjų išteklių potencialo ekonominis vertinimas teoriniu aspektu; transporto sektoriaus žmogiškųjų išteklių potencialo ekonominiam vertinimui skirtų tyrimų metodika; transporto vadybos specialistų rinkos poreikio tyrimas Baltijos šalyse.Reikšminiai žodžiai: Transporto sektorius; Transporto vadybos specialistai; Žmogiškieji ištekliai; Transport sector; Transport management specialists; Human resource.
ENThe dissertation, analyses economic assessment of human resource potential in transport sector and focuses on transport management specialists’ (TMS) example. In recent economic practice, an attempt to evaluate human capital on a national or economy field scale causes a lot of problems, since economic value of organisations is measured mainly according to the criteria of material value, not the human capital. The problem mentioned is especially concerned with transport sector, which is of special importance for development of national economy. Competent human resources in the field of management have the major influence on transport efficiency. However, little attention has been paid on the role of human factor in the context of transport activity. The object of the pre-sent research is the economic assessment of human resource potential in trans-port sector. The main purpose of this research is to create the model for economic assessment of human resource potential in transport sector, according to qualitative and quantitative criteria. The methods mentioned are applied in the research of the specialists market needs. The objectives of the present research are following: the analysis of transport sector and its human resource potential as the object of economic research; the economic assessment of human resource potential on the theoretical basis; the research methods applied for economic assessment of human resource potential in transport sector; the research of the transport management’s specialists market needs in Baltic Countries.