LTSocialinis pedagogas – svarbus šiuolaikinės mokyklos veikėjas, apie kurio svarbą ir reikalingumą imta kalbėti dar XIX a. [...] Tyrimo tikslas – išanalizuoti socialinių pedagogų požiūrį į socialinių pedagogų lyderystę mokykloje. [...] Socialinių pedagogų lyderystės samprata apima socialinio pedagogo asmenybę, organizacinius gebėjimus ir komandinį darbą. Socialinių pedagogų nuomone, šios trys sritys labiausiai atspindi jų lyderystę: būdamas patrauklus vaikams, suformavęs gerą įvaizdį, gali labiau sudominti ugdytinius, pritraukti, daryti gerą įtaką; organizuodamas renginius, bendras veiklas, gali pasireikšti kaip lyderis ne tik vaikų akyse, bet ir kolegų; komandinis darbas taip pat sudaro prielaidas socialinių pedagogų lyderystės raiškai. Socialiniai pedagogai savo srities lyderiui priskiria šias savybes: įžvalgą, draugiškumą, atsakingumą, energingumą, gebėjimą suburti žmones, gebėjimą planuoti savo ir kitų veiklą, gebėjimą siekti planuotų tikslų. Tikėtina, kad socialinis pedagogas, pasižymintis šiomis savybėmis, gali būti lyderis. Dabartinę socialinių pedagogų lyderių situaciją tyrimo dalyviai vertina tiek teigiamai, tiek neigiamai. Nors socialiniai pedagogai teigia, kad jiems sudaromos gana geros sąlygos reikštis kaip lyderiams, tačiau jie norėtų, kad būtų skiriama mažiau darbų ir keistųsi visuomenės bei kolegų požiūris į juos. Tuomet susidarytų dar palankesnės sąlygos jų lyderystei tiek mokykloje, tiek ir visuomenėje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lyderystė mokykloje; Socialinio pedagogo lyderystė; Socialinis pedagogas; Leadership at school; Social pedagogue; Social pedagogue's leadership; Social pedagogues leadership; Social pegagogue.
ENA social pedagogue is a very important figure in modern schools. The discussion about the relevance of and necessity for a social pedagogue began to spread back in the 19th century. A social pedagogue, his/her activities, functions and other related aspects are an important and relevant subject of research and debates. Nowadays the topics which seem to be not related to a social pedagogue, for example, analysis of social pedagogue's management activities, the status of one's image, are dealt with. Among these topics, the idea that a social educator has become the authority for pupils with whom he/she works follows. This way, a social pedagogue can achieve the desired results. This means that a social pedagogue must be able to unfold oneself as a leader, and his/her leadership potential can be implemented in activities with pupils work with colleagues and in general implementation of the school strategy. However, social pedagogue's leadership is an undervalued and rarely analysed topic. The results of the focused interview show how social pedagogues understand social pedagogue's leadership; also, they reveal the essential characteristics that a school social pedagogue leader must have. Moreover, the survey reveals how social pedagogues evaluate the current situation of social pedagogues as leaders, not only in schools but in society too. [From the publication]