LTStraipsnyje socialiniu, edukaciniu bei simboliniu interakciniu aspektais tiriamas negalės santykinumas. Atskleidžiamas neįgaliųjų socialinės integracijos globališkumas bei aktualumas, akcentuojant naują socialinės integracijos sampratą. Apžvelgiamos bei išskiriamos naująją negalės bei socialinės integracijos sampratą atitinkančios neįgaliųjų socialinės integracijos veiklos sritys: švietimas, darbas, menas. Aristotelio, D. Hiumo bei kitų filosofų teorijų pagrindu kuriamos interpretacijos socialinės integracijos kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Negalia; Negalė; Neįgalieji; Neįgaliųjų integracija; Simbolinis interkcionizmas; Socielinė edukacinė; Švietimas; Disability; Disabled; Educational; Integration of disabled; Integration of the disabled; Social-educational; Symbolic interaction; The disabled.
ENThe article presents a research on the relativity of the disability through the social, educational and symbolical aspects. There is exposed the topicality of the social integration of the disabled, while emphasizing the concept of the new social integration. There are also observed and singled out the social integration activity areas of the disabled that are in the coordination with the new concept of the disability and social integration, namely: education, work and art. The interpretations in the field of the social integration are created regarding theoretical foundations. [Text from author]