LTSocialinė atsakomybė tampa svarbiu elementu verslo organizacijoms, kurios siekia užsitikrinti stiprią poziciją konkurencinėje rinkos veikloje. Straipsnio tikslas yra atskleisti socialinės atsakomybės koncepcijos pagrindą ir palyginti esamą požiūrį į bendrovių socialinę atsakomybę ir jos įgyvendinimą Lietuvoje ir Baltarusijoje. Nors dauguma tiek Lietuvos, tiek Baltarusijos verslo atstovų pripažįsta, kad socialinė atsakomybė yra būtinas elementas viešuosiuose ryšiuose, jų požiūriai į socialinės atsakomybės sudėtį iš esmės skiriasi. Požiūris į socialinės atsakomybės struktūrą taip pat skiriasi priklausomai nuo pareigų įmonėje. Be to, yra iš esmės skirtingi požiūriai į socialinės atsakomybės objektus ir priežastis, kurios skatina kompanijas prisiimti socialinę atsakomybę. Tiek Lietuvoje, tiek Baltarusijoje vyrauja vienodas požiūris į labdarą ir sponsorystę kaip bendrovių socialinės atsakomybės formą. Tačiau kitų potencialių socialinės atsakomybės pasireiškimo formų vertinimas smarkiai skiriasi. Taigi, Lietuva ir Baltarusija yra kaimynės, turinčios bendrą sieną ir istoriją, bet daugeliu atžvilgių jų požiūriai socialinės atsakomybės ir jos diegimo srityje smarkiai skiriasi. Atsižvelgus į šį kontekstą, kompanijos, veikiančios šiose šalyse, skirtingai traktuoja ne tik socialinės atsakomybės principus, bet ir jų paskirtį ir įgyvendinimo aspektus. Panašumai ir skirtumai gali būti paaiškinti šalių ekonomikos struktūros netolygumais, kultūros, verslo vystymo politikos ir verslo aplinkos skirtumais ir kt.Reikšminiai žodžiai: Įmonių socialinė atsakomybė; Socialiai orientuotas elgesys; Corporate social responsibility; Socially-oriented behaviour.
ENArticle reviews the essence and main principles of social responsibility. The content and conception of social responsibility of a business organization is discussed mainly through elaboration of the reasons for business organizations to bear and implement social responsibility. The approach to corporate social responsibility in Lithuania and Belarus is analysed and discussed by comparing the attitudes regarding a wide range of elements related to the corporate social responsibility and its implementation. The approach of business actors of the two countries is collated through different perspectives and angles. [From the publication]