LTStraipsnyje analizuojama patyčių kaip destruktyvaus konflikto raiškos problema ir dailės terapijos taikymo kompleksinėse patyčių prevencijos programose mokykloje galimybės. Siekiant spręsti patyčių problemą Lietuvos mokyklose ir įgalinti socialinį pedagogą sėkmingai vykdyti prevencinę veiklą, buvo atliktas empirinis tyrimas – ugdymo projektas, organizuotas pagal sėkmingą darbo patirtį Didžiosios Britanijos mokykloje, taikant dailės terapijos elementus socialinio ugdymo darbe. Daroma išvada, kad dailės terapija gali būti veiksminga kompleksinės neformaliojo socialinio ugdymo programos priemonė, siekiant sukurti vaikui palankią psicho-socialinę aplinką mokyklose, ugdyti mokinių emocinį savarankiškumą, formuoti pozityvaus konfliktų sprendimo įgūdžius ir elgesio strategijas, užkertančias kelią patyčioms. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dailės terapija; Konfliktų spendimas; Konfliktų sprendimas; Patyčių prevencija; Socialinis ugdymas; Art therapy; Conflict resolution; Prevention of bullying; Social Development; Social education.
ENArticle analyses the problem of bullying as the manifestation of destructive conflict and the possibility of application of art therapy in complex bullying prevention programs at school. In order to resolve the problem of bullying in lithuanian schools and enable the social pedagogue to successfully implement prevention, an empirical research – i.e. an educational project based on successful application of principles of art therapy in the context of social education in one of the schools in Great Britain – has been carried out. The conclusion is that art therapy can be an effective tool in the complex curriculum of non-formal program of social education for creating healthy psycho-social environment in our schools, developing emotional self-confidence, forming positive conflict resolution skills and behavioural strategies in order to prevent bullying. [From the publication]