LTStraipsnyje analizuojami įvairių tyrėjų grupių 2004-2011 metais suaugusiųjų švietimo srityje atlikti tyrimai. Išsamesni suaugusiųjų švietimo tyrimai Lietuvoje pradėti organizuoti ir atlikti 2004 metais. Straipsnyje pristatomi ir lyginami atliktų tyrimų rezultatai ir atskleidžiamos suaugusiųjų švietimo tendencijos. Nagrinėjama suaugusiųjų mokymosi motyvacija, mokymosi prieinamumas ir pagrindinės kliūtis suaugusiajam įgyti išsilavinimą. Taip pat analizuojamas ir suaugusiųjų neformalaus švietimo būklė, jo tendencijos ir perspektyvos. Straipsnyje pateikiami tyrimo rezultatai apie: suaugusiųjų mokymosi skirtumus mieste ir kaime, darbdavių požiūrį į besimokančiuosius, suaugusiųjų mokymąsi Lietuvoje: aprėptis, poreikiai ir pasiūla, mokymasis ir jo motyvacija įkalinimo įstaigose. Taip pat pristatomas palyginamasis tyrimas „Suaugusiųjų mokymosi motyvacija ir poreikiai Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje“ bei analizuojami socialiniai suaugusiųjų šaltiniai: socialinė pozicija, karjeros galimybės, siekiai ir nuostatos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Suaugusiųjų švietimas; Mokymosi motyvacija; Neformalus švietimas; Švietimo tyrimai; Suaugusiųjų švietimo būklė; Adult education; Learning motivation; Non-formal education; Educational research; Adult education status.
ENArticle analyzes the issue of research in adult education that was launched in 2004. The analysis of the studies revealed the factors that affect adult learning. Learning for adults should be fostered by the motivation phenomenon. The main factors influencing the learning process include: social, economic and the desire to stay in the labour market. An adult’s decision whether to continue learning or not is often a result of the financial status of an individual. Learning also takes place in prison, and everywhere where socialization is counted as a primary agent of education, as, for example, for disabled people, when improving their socialization skills. The need for non-formal education is analyzed. Non- formal education occurs when we talk about learning organizations, professional development, continuing learning. Most employed people are engaged in various training activities. The most popular is continuing vocational training (in-service training). However, the respondents say that the training they have been offered is not always applicable in practice. The study has also revealed that often adult education organizing activities are rather poor, carried out by non-qualified staff. This problem would be solved by preparing professional andragogues, but there is no officially recognized/legitimated professional position, yet. [From the publication]