LTStraipsnyje analizuojami tėvams ir kitiems ugdytojams kylantys iššūkiai, siekiant sudaryti optimaliausias sąlygas adaptavimosi galimybėms sensityviaisiais raidos periodais įgyvendinti. Vaikystėje ir jaunystėje reikalinga patirti pozityvius potyrius, kurie nesutrikdytų vaiko natūralios emocinės, protinės, fizinės ir socialinės asmenybės raidos. Pagrindiniai iššūkiai ugdytojams – sudaryti tam tinkamas sąlygas. Įvairialypiai, pozityvūs amžiaus tarpsnio raidą atitinkantys potyriai suteikia galimybę asmenybei atpažinti naują situaciją bei atitinkamai elgtis. Tai skatina gerą emocinę savijautą, taip išsiugdomas pasirengimas sėkmingai įveikti asmenines krizes bei pozityviai prisitaikyti prie visuomenėje vykstančių pokyčių vėlesnėse raidos stadijose. Sėkmingai prasidėjęs vaiko ugdymosi procesas šeimoje turi tęstis ir ikimokyklinėse ugdymo įstaigose. Pagrindinis iššūkis ugdytojams – pasirinkti tinkamą ugdymo kryptį nuo pat vaiko gimimo ir, nuosekliai įvertinant situaciją, laikytis, nes tai lemia harmoningą emocinę, dvasinę, fizinę, protinę ir socialinę vaiko asmenybės raidą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio amžiaus vaikas; Iššūkiai; Iššūkiai pedagogams ir tėvams; Pedagogams ir tėvams; Potyriai; Pradinių klasių mokinys; Sensityvieji raidos periodai; Tėvai; And parents in sensitive developmental periods; Challenges to educators; Challenges to educators and parents in sensitive developmental periods; Experiences; Parents; Pre school child; Pre-school child; Primary school student.
ENPaper analyzes challenges faced by parents and other educators striving for creation of optimal conditions for the realization of adaptation options during sensitive developmental periods. In childhood and juvenility it is necessary to acquire positive experience, which does not impair the natural emotional, mental, physical and social development of child's personality. The main challenges to educators are to create favourable conditions for this. Diverse and positive experiences that correspond to the developmental stage of a child, enable a young personality to recognize the situation and choose the most appropriate behaviour, which promotes emotional well-being. Thus, individual's readiness to successfully cope with personal crises and to positively adapt to the changes in society in later stages of development is nurtured. The child's learning process, which successfully started in the family, has to continue in pre-school education institutions as well. A major challenge to educators is to choose the right educational approach as early as birth of a child and to consistently observe this assessing the situation, which would lead to a balanced emotional, spiritual, physical, mental and social development of child's personality. [From the publication]