Liaudiškasis pamaldumas kaip tautinio-religinio tapatumo dėmuo religingumo ugdymo procese

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Liaudiškasis pamaldumas kaip tautinio-religinio tapatumo dėmuo religingumo ugdymo procese
Alternative Title:
Folk piety as a component of national-religious identity in the process of education of religiousity
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2012, 107, p. 61-65
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomas liaudiškasis pamaldumas kaip unikalus kultūrinis-religinis, edukologinis fenomenas, kaip asmens tautinio-religinio tapatumo raiškos dėmuo. Siekiama atskleisti, kad katalikų liaudiškojo pamaldumo praktikos yra realus katalikiškojo religingumo ugdymo ankstyvojoje jaunystėje efektyvinimo veiksnys. Tai pasiekiama integravus į tikybos ir muzikos mokomųjų dalykų pamokas gimnazijoje modulį „Katalikų liaudiškasis pamaldumas“. Straipsnyje aptariamos liaudiškojo pamaldumo integravimo į katalikiškojo religingumo ugdymo procesą teorinės prielaidos. Sakoma, kad šiandien religija išlieka svarbi žmogaus bei visuomenės gyvenimo dalis, veiksni tiek tradicinės tiek modernizuotos visuomenės socialinėje-politinėje, kultūrinėje sferose. Tautinis-religinis tapatumas apibrėžiamas kaip emocinis-psichologinis sociokultūrinis subjekto tapatinimasis su religija. Tautinis-religinis tapatumas – tai asmens religingumo rodiklis pažintiniame, emociniame ir elgesio lygmenyse. Religinis ugdymas mokykloje aiškinamas kaip evangelizacijos dalis. Liaudiškasis pamaldumas – evangelizacijos išdava, rezultatas, pasekmė ir procesas. Pateiktas pedagoginio eksperimento modelis pagrindžia tyrimo hipotezę: mokinių katalikiškasis religingumo ugdymas tampa efektyvesnis į tikybos ir muzikos dalykų pamokas gimnazijoje integravus programą „Katalikų liaudiškasis pamaldumas“ bei suaktyvinus jų muzikinę raišką (giedojimą).Reikšminiai žodžiai: Katalikų liaudiškojo pamaldumo praktikos; Liaudiškasis pamaldumas; Religingumo ugdymas; Tautinis-religinis tapatumas; Folk piety; National-religious identity; Practices of catholic folk piety; Religiosity education.

ENThe paper presents folk piety as a unique cultural-religious, educational phenomenon, an element of expression of an individual’s ethnic-religious identity. It attempts to reveal that Catholic folk piety practices are a real factor of making Catholic religiousness education more effective in early youth. This is achieved having integrated the module “Catholic folk piety” in the subjects of Religion and Music in a high school. The paper discusses the theoretical premises of integration of folk piety in the process of education of Catholic religiousness. Today religion remains an important part of the life of individual and society, functioning in the social-political and cultural spheres of both traditional and modernised society. Ethnic-religious identity is defined as the emotional-psychological sociocultural identification of the subject with religion. Ethnic-religious identity is the indicator of person’s religiousness on the cognitive, emotional and behavioural levels. Religious education at school is explained as part of evangelisation. Folk piety is the outcome, result, consequence and process of evangelisation. The presented model of a pedagogical experiment substantiates the hypothesis of the research: education of Catholic religiousness in pupils becomes more effective if the programme “Catholic folk piety” is integrated in the subjects of Religion and Music in a high school and their musical expression is intensified.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/42270
Updated:
2018-12-17 13:20:17
Metrics:
Views: 35    Downloads: 9
Export: