Lietuvos turizmo sektoriaus plėtrai įtaką darantys veiksniai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos turizmo sektoriaus plėtrai įtaką darantys veiksniai
Alternative Title:
Factors which influence the development of Lithuanian tourism sector
In the Journal:
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [Management theory and studies for rural business and infrastructure development]. 2012, Nr. 2 (31), p. 125-135
Summary / Abstract:

LTTurizmas – viena stambiausių ir perspektyviausių pasaulio ekonomikos šakų, kuri Jungtinių Tautų pasaulio turizmo organizacijos (toliau – PTO) duomenimis, kasmet įdarbina iki 10 procentų pasaulio darbo jėgos bei sukuria 9 proc. pasaulinio bendrojo vidaus produkto. Darbo aktualumas grindžiamas tuo, kad Lietuvoje turizmo sektorius yra besiplečiantis, tačiau ne taip sparčiai, kaip buvo tikėtasi turizmo departamento plėtros strategijoje, išleistoje dar 2002 m. Straipsnyje nagrinėjama problema atsikleidžiama analizuojant statistinius duomenis, pagal kuriuos, Lietuvos turizmo sukurta pridėtinė vertė nesiekia nei Europos Sąjungos (toliau – ES) nei pasaulio vidurkio. Dėl šios priežasties, tyrimo tikslas yra atskleisti Lietuvos turizmo sektoriaus plėtrai įtaką turinčių veiksnių. Naudojantis mokslinės literatūros lyginamąja ir sistemine logine analize nustatyta, kad Lietuvos turizmo sektoriaus plėtrai, kuri straipsnyje interpretuojama kaip atvykstamųjų turistų srautų dydžio augimas, įtaką daro ekonominiai, socialiniai ir aplinkos veiksniai. Konkreti šių veiksnių įtaka atskleidžiama naudojantis statistiniu koreliacijos skaičiavimo metodu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darna; Plėtra; Plėtros veiksniai; Turizmas; Development; Factors of development; Growth; Tourism.

ENTourism is the great generator of future economy income. It is the most perspective branch of economy making about 10 percent of worlds GDP and creating job places for about 7 percent. of worlds workforce. This article is significant because in Lithuania sector is still growing, but not in accordance with forecasts made by Tourism department in Tourism strategy book. In addition, growth (by the mean of input into GDP) is still lower than EU or World average. Main object is development of Lithuania’s tourism sector and target is to identify the impact of various factors which influences it. After analysis of scientific literature there was found that economic, cultural, environmental, social factors are the main ones which influence the development of tourism sector in any country. Main result is the statistical analysis and identification of positive or negative relation, using correlation method, of these factors to incoming tourism which is the priority of Lithuania’s tourism sector. [From the publication]

ISSN:
1822-6760; 2345-0355
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/42263
Updated:
2018-12-17 13:20:15
Metrics:
Views: 72    Downloads: 20
Export: