Saugojamoji sistema - laisvojo ugdymo paradigmos įgyvendinimo Lietuvos mokykloje galimybė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Saugojamoji sistema - laisvojo ugdymo paradigmos įgyvendinimo Lietuvos mokykloje galimybė
Alternative Title:
Preventive system - implementation paradigm of free education in Lithuanian schools
In the Journal:
Logos (Vilnius). 2012, 70, p. 146-156
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama kunigo Jono Bosko saugojamoji sistema (dar vadinama prevencine sistema, auklėjimo metodu) laisvojo ugdymo paradigmos atitikties požiūriu. Krikščioniškomis vertybėmis grindžiama prevencinė sistema susideda iš trijų narių: proto, religijos ir meilės. Jų tarpusavio sąveika pasižymi sinerginiu efektu ir ugdymo procese ugdymo veikėjai bendrauja kaip lygiaverčiai subjektai. Bosko sukurta saugojamoji sistema remiasi krikščioniška metodologine ugdymo prieiga, yra orientuota į doro krikščionio ugdymą, akcentuojant jo misijos pasaulyje atlikimą, t. y. aktyviai dalyvaujant pasaulietinėje veikloje. Ji yra taikomojo pobūdžio, tad gan sudėtingai nagrinėtina ugdymo mokslo požiūriu, bet jos įžvalga metodologiniu požiūriu rodo, kad ši sistema atitinka laisvojo ugdymo paradigmos esminius parametrus. Prevencinė sistema priklauso religinės krypties pedagogikai, atliepia laisvojo ugdymo paradigmos įgyvendinimo siekį Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: J. Bosko prevencinė sistema; Kun. J. Bosko prevencinė sistema; Laisvojo ugdymo paradigma; Pedagoginė sistema; Paradigm of free education; Pedagogical system; Preventive system of Don J. Bosco; Preventive system of J. Bosco.

ENArticle examines priest J. Bosco preventive system (also called nurturing method) with the approach of paradigm of free education. The preventive system, based on catholic values consists of a trinomial: mind, religion, love. Their interactions are characterized by a synergetic effect and the educational subjects are communicating as equal individuals in the educational process. The security developed by priest J. Bosco is based on the fundamentals of the christian methodological educational approach, and is oriented to upbringing an honorable christian education by highlighting the execution of his mission in the World, i.e. actively participate in secular activities. It is applied in nature, so is quite difficult to consider in terms of science education, but the insights into the methodological point of view shows that the system responds to the essential paradigm of free education settings. Preventive System of the religious aspect of pedagogy, responds to the implementation of free education paradigm desire Lithuanian general education schools. [From the publication]

ISSN:
0868-7692
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/42236
Updated:
2020-07-28 20:26:16
Metrics:
Views: 34    Downloads: 5
Export: