LTTyrimo tikslas – nustatyti organizacinės kultūros įtaką verslo procesų valdymo (business process management) viešajame sektoriuje sėkmei. Siekiant minėto šio tikslo, buvo išnagrinėta mokslinė literatūra apie verslo procesų valdymo taikymą viešajame sektoriuje ir sąsajas su organizacine kultūra. Atlikus mokslinės literatūros analizę, buvo suformuota organizacinės kultūros įvertinimo metodologija ir sukurta verslo procesų valdymo sėkmės įvertinimo metodika. Tyrimas buvo atliekamas apklausiant Lietuvos viešojo sektoriaus organizacijų kokybės skyrių specialistus. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad labiausiai paplitęs yra hierarchinis organizacinės kultūros tipas (pagal Cameron ir Quinn klasifikavimą). Nustatyta, kad po verslo procesų valdymo įdiegimo palankiausiai pasikeitė kokybės laidavimo aspektai, o menkiausi pokyčiai buvo išlaidų srityje. Reikšminga koreliacija buvo nustatyta tarp verslo procesų valdymo sėkmės aspektų ir dviejų organizacijos kultūros tipų (pagal Cameron ir Quinn klasifikaciją). Pirma, aptikta statistiškai reikšminga koreliacija tarp situacinės organizacinės kultūros ir kokybės bei laiko aspektų. Antra, nustatyta rinkos organizacinės kultūros koreliacija su kaštų aspektais. Remianti minėtais tyrimo rezultatais buvo sukurtas modelis, atspindintis ir paaiškinantis organizacijos kultūros poveikį verslo procesų valdymo Lietuvos viešajame sektoriuje sėkmei. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Organizacinė kultūra; Procesinio valdymo nauda; Procesinis valdymas; Verslo proceso valdymas; Viešasis sektorius; Benefits from process management; Business process management; Lithuania; Organizational culture; Process management; Public sector.
ENThe aim of this study is to define the impact of organizational culture on the success of business process management in the public sector. In order to conduct research on this topic, the literature concerning business process management studies in the public sector and in the context of organizational culture was analysed. As a result of the literature analysis, a method for organizational culture evaluation has been selected, and a technique defining the success of the business process management has been established. The survey was conducted by questioning the quality departments of public sector organizations in Lithuania. The results have revealed that the prevalent organizational culture type in the Lithuanian public sector is the hierarchy type, according to the classification offered by Cameron and Quinn. The highest level of success is achieved in the field of quality; however, benefits in the area of costs are minimal. A significant correlation has been found between different aspects of business process management success and two organizational culture types classified by Cameron and Quinn. The adhocracy type correlates significantly with benefits in the fields of quality and time, and the market organizational culture type significantly correlates with cost benefits. A model explaining the impact of organizational culture on the success of the business process management in the Lithuanian public sector has been developed. [From the publication]