LTDarbe atskleidžiamos Lietuvos olimpinės akademijos ištakos, analizuojami pagrindiniai veiklos bruožai, olimpinių žaidynių rezultatų mokslinis vertinimas, aptariamos moksleivių olimpinio švietimo problemos. Laikotarpis (10 metų) po Lietuvos tautinio olimpinio komiteto teisių sugrąžinimo Berlyne yra svarbus sporto istorijai, tampa nuoseklaus tyrinėjimo objektu. Įvertinus Olimpinės akademijos veiklą šiuo laikotarpiu, galima teigti, kad olimpinis švietimas, sporto mokslas atveria naujas galimybes. Olimpizmas, kaip svarbus kultūros reiškinys, didelis intelektualinis potencialas, ieško naujų veiklos būdų, teorinių ir praktinių išdėstytų problemų, temų, susijusių su žmogaus sveikata, fiziniu pajėgumu, sportininkų meistriškumo tobulinimu, sprendimo. Ateityje olimpinis švietimas turi būti artimai susijęs su olimpizmo vertybėmis, kurias būtina skleisti visiems Lietuvos gyventojams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fizinis pajėgumas; Lietuvos olimpinė akademija; Lietuvos olimpinė akademija (LOA); Meistriškumas; Olimpinis švietimas; Olimpinės vertybės; Olimpizmas; Olimpizmo vertybės; Sporto mokslas; Sveikata; Fitness: High performance; Health; Lithuanian Olympic Academy; Olympic education; Olympism; Science; Science of sport; Sport; Values of Olympism.
ENIn present article analysis of the activities of Lithuanian Olympic Academy is given, that embraces beginning of the Academy activities, main features of activities, scientific evaluation of the achievements at the Olympic Games, problems of Olympic education of schoolchildren. Period of ten years after the restoration of the rights of Lithuanian Olympic Committee in Berlin is very important for the sport history of Lithuania and Olympic education, therefore it becomes an object of consistent research. When evaluating activities of Lithuanian Olympic Academy during this time period, we can state that Olympic education, sport science opens new opportunities for the future. Olympism, Olympic education as an important cultural phenomena and great intellectual potential is looking for new activity forms, theoretical and practical challenges as well as for the ways of solving problems in areas connected with human health, fitness, development of athletes performance level. Future Olympic education should be closely connected with the values of Olympism, and dissemination of these values is crucial for all citizens of Lithuania. World is changing, and we must analyse phenomena that will be of great importance tomorrow. [Text from author]