LTPo nepriklausomybės atkūrimo į Lietuvos mokyklas įžengė humanizmo ir demokratijos principais pagrįstas ugdymas. Tai sudarė sąlygas pasireikšti naujiems organizacinės elgsenos modeliams. Sovietmečiu paplitusio autokratinio organizacinės elgsenos modelio raiška mažėja, o demokratijos ir humanizmo principais pagrįstų - skatinimo ir kolegialaus modelių - didėja. Straipsnyje atskleidžiamas pagrindinės mokyklos organizacinės elgsenos modelių paplitimas, jų raiškos ypatybės didelėje ir mažoje pagrindinėse mokyklose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elgsenos modelio ir poreikių dermė; Organizacinės elgsenos modeliai; Pagrindinė mokykla; Compulsory school; Harmony between model of organizational behavior and demands of its; Harmony between model of organizational behavior and demands of its members; Members; Models of organizational behavior.
ENChanges in education after restoration of Lithuanian independence moved organizational behavior from autocratic model to new, more democratic models of organizational behavior, such as: supportive and collegiate. This article analyses models of organizational behavior at compulsory schools and differences between large and small compulsory schools. [Text from author]