Quality costs identification of higher education teaching process

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Quality costs identification of higher education teaching process
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2012, Vol. 17, no. 3, p. 1185-1192
Summary / Abstract:

LTKomercializacijos ir industrializacijos procesai vis smarkiau veikia universitetų finansavimą, programų vystymą, studijų kokybės užtikrinimą. Straipsnio tikslas – nustatyti aukštojo išsilavinimo institucijos mokymo proceso kokybės kaštus. Kokybės kaštų sistema gali palengvinti identifikuoti ir eliminuoti organizacijos veiklas, nekuriančias pridėtinės vertės, kurios nesuteikia ar nedidina kokybės iš kliento perspektyvos. Yra manoma, kad pavertus kokybės užtikrinimo problemas į pinigų kalbą, tai gali padėti įvertinti šių problemų svarbą ir nurodyti nesėkmės prevencinių veiksmų kokybės kaštus. Autoriai siūlo aukštojo išsilavinimo institucijoms nustatyti kokybės kaštus sutinkamai su procesiniu požiūriu, kuris dalinai atspindi ABC kaštų apskaitos metodą. Tokiu būdu buvo nustatytas vienas iš didžiausių aukštojo išsilavinimo proceso kokybės kaštų – mokymo procesas. Remiantis pilotinės studijos pasiūlymais, yra galimi tam tikri aukštojo išsilavinimo institucijos fakulteto kokybės nuostoliai dėl neprisitaikymo kaštų. Jie gali vesti prie kitų nuostolių, tame tarpe nematerialių (apskaičiuotų paslėptų kaštų), kuriuos sudaro vartotojų nuostoliai ir aukštojo išsilavinimo institucijos įvaizdžio nuostoliai. Aukštojo išsilavinimo institucijos turėtų būti atsargios, skirstydamos kokybės kaštus į kategorijas. Nėra lengva nustatyti kokybės kaštus remiantis dėstytojų kasdienės veiklos kaštais (ypač įvertinimo kaštų atveju). Mokymo proceso kokybės kaštų elementų nustatymas išlieka iššūkiu.Reikšminiai žodžiai: Kokybės kaina; Aukštojo mokslo finansavimo sistema; Kokybės vertinimo sistema; Quality costs; Higher education funding system; Quality costs system.

ENA review of literature on higher education quality assurance priorities shows that there are a lot of ways to discuss on this topic. There were analyzed quality costs elements in higher education teaching process in this article. There were determined teaching process elements and quality costs elements into this process. Quality costs were analyzed from two points of view. Firstly there were determined failure costs; secondly quality costs were analyzed from the prevention actions in order to assure teaching process quality. Higher education teaching process quality costs elements analysis shows that the total quality costs could be expressed as a percentage of teachers working hours which could be converted into cash. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41982
Updated:
2018-12-17 13:19:50
Metrics:
Views: 32    Downloads: 3
Export: