LTPedagoginis eksperimentas buvo organizuotas pagal mūsų sudarytą mokomąją programą, eksperimente dalyvavo 8-tų klasių pagrindinės medicininės grupės nesportuojančios mergaitės (n = 107). Mokslo metų pradžioje ir pabaigoje anketavimo metodu nustatytas S klasių mergaičių požiūris į kūno kultūrą, fizinių pratimų panaudojimą per kūno kultūros painokas, motyvai, skatinantys mergaites aktyviai judėti. Eksperimento esmę sudarė tai, kad visų grupių mergaičių tos pačios fizinės ypatybės buvo ugdomos skirtingais pratimais per visus mokslo metus: 1-je eksperimentinėje grupėje - aerobikos pratimais, 2-je grupėje - krepšinio pratimais, 3-je grupėje - tradiciniais fizinių pratimų kompleksais. Eksperimento metu pamažu keitėsi mokytojo vaidmuo per pamokas. Ugdymas buvo diferencijuotas atsižvelgiant į gebėjimus. Mūsų tyrimas parodė, kad apie 40% mūsų tirtų mergaičių yra nepatenkintos savo fizine būkle, o virš 80% nurodė, kad viena iš pagrindinių priežasčių, skatinančių aktyviai judėti, yra siekis gražiai atrodyti. Eksperimento metu kūno kultūros mokytojo vaidmuo formuojant mergaičių požiūrį į kūno kultūrą išaugo. 1-je ir2-je grupėse, kuriose fizinės ypatybės lavintos aerobikos ir krepšinio pratimais, šis poslinkis ryškus, 3-je grupėje - gerokai mažesnis, tačiau irgi teigiamas. Galima daryti išvadą, kad kūno kultūros mokytojo vaidmuo formuojant paauglių požiūrį į kūno kultūrą priklauso ir nuo per kūno kultūros pamokas taikytų priemonių įdomumo. Tyrimas parodė, kad mergaitėms svarbiausias yra pats fizinės veiklos procesas. Tai atitinka šiuolaikinę humanistinio ugdymo sampratą, kai lavinimo tikslas pažengia tradicinį požiūrį apie dalykinių žinių teikimo svarbą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fizinė būklė; Humanistinis ugdymas; Paauglystės periodas; Adolescence period; Fitness; Humanistic education; Physical status; Teenagers.
ENIt is especially urgent at the age of teenage girls to look for interesting and attractive training means and methods so that they take part in physical activities willingly and actively. Having in mind to investigate, what influences the standpoint on physical education of humanized and democratized Lithuanian secondary school, what motives stimulate them to move actively and what influence on the formation of the standpoint on physical education has the exercises applied during the physical education lessons, a research was carried out in which 3 experimental groups of girls took part. The experimental training program of physical features and the educational program for 8 form girls are coordinated so that trained physical features would help to put to life the education of the girls. During the whole school year the program for all groups was the same (it covered 50% of the main lesson time). The program of training the physical features, which was concentrated to each group during every lesson, allotting 50 % of the time of the main lesson, differed in the groups doing different sets of exercises: in the group El - the physical features were trained with the help of set of fancied aerobics exercises, in the group E2 -popular with teenagers basketball, in group E3 -traditional, less fancied by teenagers sets of common training exercises. After the experiment the positive standpoint and the purposefulness of the motivation of the girls has become stronger, they become more interested in physical education, the influence of the parents was and has stayed insufficient.It has been found out, that teenager girls train more willingly when they do the exercises corresponding to their nature, age and interests, that is more interesting, more attractive, more emotional, not boring, not standard aerobics and basketball exercises. The coordinated program of physical education and the program for training physical features by the set of aerobics, basketball and common training exercises for the 8 form teenagers, during the experiment acted as united, corresponding to the conception of modern physical education, educational system. [Text from author]