LTVis labiau stiprėja spaudimas kompanijoms elgtis etiškai ir socialiai atsakingai. Straipsnio tikslas yra išanalizuoti kompanijos ir suinteresuotų šalių santykius kaip veiksnį, didinantį kompanijų konkurencingumą. Suinteresuotos šalys yra labai svarbios kompanijos funkcionavimui. Stiprus ir ilgalaikis suinteresuotų šalių-kompanijos bendradarbiavimas stiprina kompanijos poziciją rinkoje, prisideda prie kompanijos inovacijų apimties, teigiamai veikia stiprinant kompanijos reputaciją. Jis padidina kompanijos vertę ir konkurencingumą vyraujančioje verslo aplinkoje. Įmonių socialinė atsakomybė yra kompanijos atsakomybė dėl jos įtakos visoms suinteresuotoms šalims. Socialiai atsakingos kompanijos kuria savo politikas glaudžiai bendradarbiaudamos su suinteresuotomis šalimis. Socialiai atsakingos politikos, tokios, kaip skaidrus verslas, žmogaus teisės, antidiskriminacija, antikorupcija, socialinė integracija užtikrina ilgalaikį darbuotojų, klientų, vyriausybės ir visuomenės pasitikėjimą ir teigiamai veikia stiprių ir ilgalaikių suinteresuotų šalių ir kompanijos santykių kūrimą. Socialiai atsakingos Lietuvos kompanijos aktyviai diegia socialiai atsakingas strategijas kompanijų veikloje. Suinteresuotų šalių-kompanijos santykių kūrimas Lietuvoje paprastai yra suprantamas kaip kompanijos santykiai su darbuotojais, profsąjungomis, verslo partneriais ir tiesioginiais klientais. Lietuvos kompanijos koncentruojasi į antidiskriminaciją, skaidrų verslą ir žmonių teisių politikas.Reikšminiai žodžiai: Įmonių socialinė atsakomybė; Konkurencija; Suinteresuotųjų šalių santykiai; Socialiai atsakinga politika; Corporate social responsibility; Competitiveness; Stakeholder-company relationship; Socially responsible policies.
ENThe authors of the article analyze stakeholder-company relationship as factor enhancing competitiveness of companies. The building stakeholder-company relationship is described as a strategic business investment, opens new possibilities for companies and contributes to the attainment of competitiveness of companies. By emphasize the importance of stakeholder-company relationship the article treats of socially responsible policies, which implementation determines the building long-term stakeholders’ trust as a basis for strong and enduring stakeholder-company relationship. The paper deals with the development of strategic policies of socially responsible Lithuanian companies. Companies in Lithuania in their relations with the stakeholders focus on realizing policies of transparent business, anti-discrimination and anti-corruption. Researched the impact of stakeholder-company relationship on enhancing competitiveness of company, the authors found that an active development of socially responsible policies positively influences business relationships with stakeholder groups and increases competitiveness of company in the global market. [From the publication]