Consumer demand : e-commerce or traditional technologies

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Consumer demand: e-commerce or traditional technologies
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2012, Vol. 17, no. 3, p. 963-970
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTElektroninės komercijos (e. komercijos) taikymas atveria visiškai naujas galimybes. Straipsnio tikslas yra pasiūlyti modelį, kurį būtų galima pritaikyti nustatant atvejus, kada verta pasirinkti elektroninės komercijos technologijas vietoj tradicinių. Tyrimas apima du aspektus: klientų e. komercijos technologijų taikymą ir tokio taikymo ekonominį efektyvumą. E. komercijos technologijų taikymas keičia namų ūkio išlaidų struktūrą: mažina kelionės išlaidas ir išlaidas laikui, išleistam kelionei, padidina išlaidas interneto prieigai ir pirkinio pristatymui, bet apibendrinus padeda gauti didesnį ekonominį efektyvumą. Siekiant pradėti taikyti e. komercijos technologijas vietoj tradicinių, yra patogu taikyti straipsnyje pateiktą modelį. Jame pateikti įvairūs ekonominio vertinimo lygiai, įdiegimo ir interneto prieigos naudojimo kaštai, o ypač išanalizuotos investicijos ir rezultatai, kurie buvo pasiekti taikant tokias pirkimo technologijas. Vartotojas gauna ekonominę naudą, jei vartotojo išlaidos, taikant e. komercijos technologijas vietoj tradicinių prekybos technologijų, yra žemesnės nes jis daugiau sutaupo, nereikia važiuoti į užsienį ir gaišti laiko kelionėje, negu kad išleidžia interneto naudojimui ir prekių pristatymui. Suformuluoto modelio empirinis tyrimas parodė, kad pasiūlytą modelį galima taikyti vertinant efektyvumą, kai klientai naudoja e. komercijos technologijas. Empiriškai apskaičiavus nustatyta, kad pirkėjas gauna naudą, nes sumažėja kelionės išlaidos (maždaug 82 proc.) ir kelionei iššvaistytas laikas (maždaug 13 proc.).Reikšminiai žodžiai: E-komercija; Ekonominis efektyvumas; Vartotojai; E-commerce; Economic efficiency; Consumer.

ENThe application of e-commerce technologies is associated with more efficient purchasing system. The research combines both: the application of e-commerce technologies by consumers and economic efficiency of such application. The research is aimed to propose profile, which can be used to identify cases when it is worth enough to choose e-commerce technologies instead of traditional ones. The paper presents new cash-flow model, which can be applied to evaluate efficiency when e-commerce technologies are used by consumers. The application of model shows that a consumer, which buying commodities on-line, receives economic benefit. The consumer’s expenditure, when e-commerce technologies are used instead of traditional trade technologies, are usually lower due to the fact that it is not necessary for consumer to travel abroad and to waste time on the road; however, there is a growth of expenditure which appears as the result of implementation and maintenance of internet access and goods delivery. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41925
Updated:
2018-12-17 13:19:41
Metrics:
Views: 25    Downloads: 7
Export: